Drasztikus szabályváltozást fontolgat 2026-ra a Forma–1
Ez a változás nem az autók műszaki specifikációival, hanem a versenyek lebonyolításával kapcsolatos.
Az elképzelés szerint 2026-tól a száraz versenyeken a pilótáknak kötelező lenne mindhárom száraz gumitípust használniuk, ami gyakorlatilag két bokszkiállásra kényszerítené őket a futamok során.
Emellett egy etap maximális hossza a versenytáv 45%-ára korlátozódna. Ezzel megakadályoznák, hogy egy pilóta a biztonsági autó korai bejövetelekor ejtse meg mindkét gumicseréjét, majd a célig megállás nélkül versenyezzen.
A Forma-1-ben már volt két példa arra, amikor a pilótáknak egynél több kiállást kellett teljesíteniük. Az első ilyen eset 2023-ban Katarban történt, ahol a gumik biztonságával kapcsolatos aggodalmak miatt minden etapot maximum 18 körre korlátoztak, és a pilótáknak háromszor kellett gumit cserélniük Lusailban.
Idén korábban pedig a Monacói Nagydíjra vezettek be egy speciális szabályt, amely két bokszkiállást írt elő, és ezt jövőre is biztosan alkalmazni fogják a Hercegségben.