Sainz és Pérez kiütötte egymást, a tökéletesen védekező Piastri nyert Bakuban

Nem jött össze a futamgyőzelem a pole-ból induló Charles Leclerc számára az Azeri Nagydíjon: a Ferrari monacói versenyzőjét Oscar Piastri utasította maga mögé.

A 2024-es évad 17. futamának, az Azeri Nagydíjnak Charles Leclerc vágott neki az élről, riválisai gyengén teljesítettek az időmérőt illetően: Max Verstappen csak a 6. helyről rajtolt, míg Lewis Hamilton a boxutcából indult motorcsere miatt. Lando Norris már a Q3-ban kiesett szombaton, de két büntetésnek hála a 15. pozíciót foglalhatta el a rajtrácson.

A rajtnál a harmadik helyről induló Sergio Pérez maga mögé utasította Oscar Piastrit, ám nem sokkal később a McLaren ausztrálja visszavágott. Az első tíz kör végén Norris már a 10. helyen autózott, hozzá hasonlóan szép lassan Hamilton is javította a pozíciókat. Az élen Leclerc előnye magabiztos volt.

A 17. körre minden autó kemény keverékű gumira váltott. A kerékcseréknek Leclerc volt a nagy vesztese, aki bár megtartotta vezető helyét, rengeteg időt vesztett a lassú kivezető körével. Ennek Piastri örülhetett a legjobban, aki egy másodpercen belülre került a monacóihoz képest, majd meg is előzte őt.

Leclerc a 28. körben közelebb járt a visszaelőzéshez, mint előtte bármikor, miközben Pérez kissé lemaradt az élen autózó párostól. Norris és Verstappen között is nagy csata zajlott, a brit jól állta a sarat a háromszoros világbajnokkal szemben.

Verstappen végül annak köszönhetően hámozta át magát Norrison, hogy a McLaren versenyzőjének még hátra volt a boxkiállása – igaz, a holland nem sokáig bírta a tempókülönbséget... A 40. körben Leclerc alig több mint egy tizedre volt Piastritól, aki kíméletlenül védekezett.

Piastri az utolsó tíz körben is tökéletesen tartotta a pozícióját, a drámát nem ők Leclerc-rel, hanem Sainz és Pérez hozta össze, akik kiütötték egymást a 49. körben. A mezőny így virtuális biztonsági autóval futott be, George Russell ölébe pottyant a dobogó harmadik foka.

Érdekesség, hogy az újonc Oliver Bearman a Ferrari után a Haas színeiben is pontokkal debütált, de a legjobb tízben végzett Franco Colapinto is a Williamsszel.

Piastri és Norris nagyszerű helyezésének köszönhetően a McLaren átvette a vezetést a konstruktőrök tabelláján – a brit istálló egy évtized után vezet. Utóbbi versenyző nevéhez fűződik a verseny leggyorsabb köre is, így ő extra pontot szerzett.

EZT OLVASTA MÁR?