Jogi nyilatkozatok
Tartalomjegyzék
Adatkezelési tájékoztató
Adatkezelési Tájékoztató
A Ringier Sports Media Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: Adatkezelő), mint a www.sportal.hu domain név alatt elérhető weboldal (a továbbiakban: Weboldal) üzemeltetője ezúton teszi közzé a Weboldalon elérhető szolgáltatások keretében végzett adatkezelésekre vonatkozó tájékoztatást.
A Weboldalra látogató felhasználók (a továbbiakban: Felhasználó) elfogadják a jelen Adatkezelési tájékoztatóban (a továbbiakban: Tájékoztató) foglalt valamennyi feltételt, ezért felhívjuk a Felhasználók figyelmét, hogy a Weboldal használata előtt figyelmesen olvassák végig a jelen Tájékoztatót.
Az Adatkezelő adatai
Az adatok kezelője a Ringier Sports Media Hungary Kft.
Székhely: 1122 Budapest, Városmajor utca 11.
E-mail cím: [email protected]
Az egyes adatkezelésekre vonatkozó információk
Regisztráció
A regisztrációs felületen a Felhasználónak lehetősége van megadni adatait annak érdekében, hogy a Weboldal szolgáltatásait igénybe tudja venni.
Kezelt adatok köre:
- e-mail cím*;
- jelszó*;
- titulus/nem;
- név;
- hírlevélfeliratkozás;
- e-DM feliratkozás
Az adatkezelés célja: Az adatkezelés célja a Felhasználó azonosítása és a Weboldal szolgáltatásainak biztosítása, továbbá Felhasználói fiók létrehozása, a Felhasználókkal történő kapcsolattartás.
Az adatkezelés időtartama: amíg a Felhasználó nem kéri az adatai törlését, illetve nem vonja vissza személyes adatai kezeléséhez adott hozzájárulását.
Az adatkezelés jogalapja: a Felhasználó kifejezett (a jelen Tájékoztató elfogadására rendelkezésre álló mező kipipálásával megadott) hozzájárulása az Európai Parlament és a Tanács (EU) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló 2016/679 rendelete (2016. április 27.) (a továbbiakban: GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján.
Felhasználói fiók
Kezelt adatok köre:
Sikeres regisztrációt követően a rendszer létrehozza a Felhasználó felhasználói fiókját, amely az alábbi adatokat tartalmazza:
- e-mail cím*;
- jelszó*;
- titulus/nem;
- név;
- hírlevélfeliratkozás;
- e-DM feliratkozás
Az adatkezelés célja: A felhasználói fiók használata során a Felhasználónak lehetősége van a megadott adatait módosítani, így az adatkezelés célja a felhasználói fiókban tárolt adatok kezelése, módosítása, törlése.
Az adatkezelés időtartama: Amíg a Felhasználó nem kéri az adatai (felhasználói fiókja) törlését, illetve nem vonja vissza személyes adatai kezeléséhez adott hozzájárulását. Az adatok törlése nem érinti az Adatkezelő megrendeléssel kapcsoltban fennálló adatmegőrzési kötelezettségét.
Az adatkezelés jogalapja: a Felhasználó kifejezett hozzájárulása a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján.
TippArena játék
Amennyiben a Felhasználó rendelkezik felhasználói fiókkal, lehetősége van regisztrálnia a TippArena játékban. Sikeres regisztrációt követően a rendszer létrehozza a Felhasználó TippArena fiókját.
Kezelt adatok köre:
a felhasználói fiókban rögzített adatok;
a regisztráció során vagy a későbbiekben a TippArena fiókban lehetőség van a következő opcionális adatok megadására (módosítására, törlésére):
becenév
fénykép (avatár)
feliratkozás „Mai gólok és nyilatkozatok” és/vagy „Rendkívüli” hírlevélre.
Adatkezelés célja: a TippArena játékban való részvétel biztosítása, a játék lebonyolítása, külön hozzájárulás esetén az Adatkezelővel és tevékenységével, a www.sportal.hu weboldallal, a TippArena játékkal, sporthírekkel, sporteseményekkel kapcsolatos elektronikus hírlevél, reklámüzenet, továbbá szerkesztőségi tartalom küldése a Felhasználó által megadott e-mail címre.
Adatkezelés időtartama: Adatkezelő a személyes adatokat az adatkezelés céljának fennállása alatt, így addig kezeli, amíg a Felhasználó nem kéri az adatai (TippArena fiókja) törlését, illetve nem vonja vissza személyes adatai kezeléséhez/hírlevél küldéséhez adott hozzájárulását. Amennyiben a Felhasználó a regisztrációs adatai vagy a TippArena fiókja törlését kéri, a továbbiakban nem jogosult részt venni a TippArena játékban.
Adatkezelés jogalapja: a Felhasználó jelen Tájékoztató ismeretében adott önkéntes hozzájárulása a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján.
A Felhasználó bármikor kérheti TippArena fiókja törlését, vagy letilthatja a hírlevelek fogadását az üzenetekben, e-mailekben található link útján vagy a TippArena fiókjában.
Hírlevél feliratkozás
Kezelt adatok köre:
A Weboldalon erre szolgáló felületen a Felhasználónak lehetősége van feliratkoznia az Adatkezelő hírlevelére, amely során a következő személyes adatok megadása szükséges:
teljes név;
e-mail cím.
Az adatkezelés célja: az Adatkezelővel és tevékenységével kapcsolatos ajánlatokról, szolgáltatásokról, termékekről, akciókról, promóciókról és nyereményjátékokról elektronikus hírlevél, reklámüzenet küldése a Felhasználó által megadott e-mail címre.
Az adatkezelés időtartama: Amíg a Felhasználó nem kéri az adatai törlését, illetve nem vonja vissza személyes adatai kezeléséhez adott hozzájárulását. A hírlevélről történő leiratkozás nem érinti a Felhasználó Felhasználói fiókját.
Az adatkezelés jogalapja: a Felhasználó kifejezett (a jelen Tájékoztató elfogadására rendelkezésre álló mező kipipálásával megadott) hozzájárulása a GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján.
A személyes adatok megismerésére jogosultak köre, adatfeldolgozás
A személyes adatok megismerésére az Adatkezelő, illetve az általa igénybevett Adatfeldolgozók a hatályos jogszabályok szerint jogosultak.
Az adatok feldolgozását az Adatkezelő megbízásából eljáró alábbi adatfeldolgozók végzik:
Tárhely szolgáltató adatai:
Amazon Web Services EMEA SARL (AWS EMEA SARL)
Cím: 38 Avenue John F. Kennedy, L-1855 Luxembourg
Cégjegyzékszám: B186284
Adatfeldolgozás célja: A Weboldal üzemeltetésével kapcsolatos adatfeldolgozási feladatok.
Adatkezelő fenntartja a jogot, hogy a jövőben további adatfeldolgozót vonjon be az adatkezelésbe, amelyről a jelen Tájékoztató módosításával tájékoztatja a Felhasználókat.
Az Adatkezelő kifejezett jogszabályi rendelkezés hiányában csak az adott Felhasználó kifejezett hozzájárulásával adja át harmadik személyeknek a személyes azonosítására alkalmas adatokat.
A Felhasználó jogai
Hozzáférés a személyes adatokhoz
Az Adatkezelő a Felhasználó kérésére tájékoztatást ad arról, hogy személyes adataira vonatkozóan az Adatkezelő folytat-e adatkezelést, és amennyiben igen, hozzáférést ad számára a személyes adatokhoz, valamint tájékoztatja őt a következő információkról:
az adatkezelés célja(i);
az adatkezeléssel érintett személyes adatok fajtái;
a Felhasználó személyes adatainak továbbítása esetén az adattovábbítás jogalapja és címzettje(i);
az adatkezelés tervezett időtartama;
a Felhasználó jogai a személyes adatok helyesbítésével, törlésével és kezelésének korlátozásával, valamint a személyes adatok kezelése elleni tiltakozásával összefüggésben;
a Hatósághoz való fordulás lehetősége;
az adatok forrása;
a profilalkotással kapcsolatos lényeges információk;
az adatfeldolgozók nevéről, címéről és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről.
Az Adatkezelő az adatkezelés tárgyát képező személyes adatok másolatát díjmentesen a Felhasználó rendelkezésére bocsátja. A Felhasználó által kért további másolatokért az Adatkezelő az adminisztratív költségeken alapuló, ésszerű mértékű díjat számíthat fel. Ha a Felhasználó elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, az információkat széles körben használt elektronikus formátumban kell rendelkezésre bocsátani, kivéve, ha az érintett másként kéri.
Adatkezelő köteles indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem benyújtásától számított egy hónapon belül, közérthető formában, a Felhasználó kérelmére megadni a tájékoztatást. Felhasználó a hozzáférés iránti kérelmét az 1. pontban meghatározott elérhetőségeken nyújthatja be.
Kezelt adatok helyesbítése
A Felhasználó kérelmezheti az Adatkezelőnél (az 1. pontban meghatározott elérhetőségeken) pontatlan személyes adatainak helyesbítését, illetve a hiányos adatok kiegészítését az adatkezelés céljának figyelembevételével. Adatkezelő a helyesbítést indokolatlan késedelem nélkül elvégzi.
Kezelt adatok törlése (az elfeledtetéshez való jog), zárolása
A Felhasználó kérelmezheti, hogy Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat, az Adatkezelő pedig köteles arra, hogy az érintettre vonatkozó személyes adatokat indokolatlan késedelem nélkül törölje, ha az alábbi indokok valamelyike fennáll:
a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat gyűjtötték vagy más módon kezelték;
a Felhasználó visszavonja hozzájárulását és az adatkezelésnek más jogalapja nincs;
a Felhasználó tiltakozik személyes adatai kezelése miatt;
a személyes adatok kezelése jogellenesen történt;
a személyes adatokat az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jogban előírt jogi kötelezettség teljesítéséhez törölni kell;
a személyes adatok hozzájáruláson alapuló gyűjtésére az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások gyermekek részére történő kínálásával kapcsolatosan került sor.
Ha az Adatkezelő nyilvánosságra hozta (harmadik személy számára elérhetővé tette) a személyes adatot, és azt a fentiekben foglaltak alapján törölni köteles, az elérhető technológia és a megvalósítás költségeinek figyelembevételével meg kell tennie az ésszerűen elvárható lépéseket, intézkedéseket annak érdekében, hogy tájékoztassa az érintett személyes adatokat kezelő adatkezelőket, hogy a Felhasználó kérelmezte tőlük a szóban forgó személyes adatokra mutató linkek vagy e személyes adatok másolatának, illetve másodpéldányának törlését.
A személyes adatokat nem kell törölni abban az esetben, amennyiben az adatkezelés szükséges:
a véleménynyilvánítás szabadságához és a tájékozódáshoz való jog gyakorlása céljából;
a személyes adatok kezelését előíró, az adatkezelőre alkalmazandó uniós vagy tagállami jog szerinti kötelezettség teljesítése, illetve közérdekből vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlása keretében végzett feladat végrehajtása céljából;
a népegészségügy területét érintő közérdek alapján;
a közérdekű archiválás céljából, tudományos és történelmi kutatási célból vagy statisztikai célból, amennyiben a törléshez fűződő jog valószínűsíthetően lehetetlenné tenné vagy komolyan veszélyeztetné ezt az adatkezelést; vagy
jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez, illetve védelméhez.
Adatkezelés korlátozása
A Felhasználó jogosult arra, hogy kérésére az Adatkezelő a személyes adatok helyesbítése vagy törlése helyett korlátozza az adatkezelést, ha az alábbiak valamelyike teljesül:
a Felhasználó vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy az adatkezelő ellenőrizze a személyes adatok pontosságát;
az adatkezelés jogellenes, és a Felhasználó ellenzi az adatok törlését, és e helyett kéri azok felhasználásának korlátozását;
az Adatkezelőnek már nincs szüksége a személyes adatokra adatkezelés céljából, de a Felhasználó igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez; vagy
a Felhasználó tiltakozott az adatkezelés ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy az adatkezelő jogos indokai elsőbbséget élveznek-e az érintett jogos indokaival szemben.
Ha az adatkezelés korlátozás alá esik, az ilyen személyes adatokat a tárolás kivételével csak a Felhasználó hozzájárulásával, vagy jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, vagy más természetes vagy jogi személy jogainak védelme érdekében, vagy az Unió, illetve valamely tagállam fontos közérdekéből lehet kezelni.
Az Adatkezelő a Felhasználót, akinek a kérésére korlátozták az adatkezelést, az adatkezelés korlátozásának feloldásáról előzetesen tájékoztatja.
A személyes adatok helyesbítéséhez vagy törléséhez, illetve az adatkezelés korlátozásához kapcsolódó értesítési kötelezettség
Az Adatkezelő minden olyan címzettet tájékoztat a személyes adatok helyesbítéséről, törléséről vagy az adatkezelés korlátozásról, akivel, illetve amellyel a személyes adatot közölték, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul, vagy aránytalanul nagy erőfeszítést igényel. A Felhasználót kérésére az adatkezelő tájékoztatja e címzettekről.
Adathordozhatósághoz való jog
A Felhasználó jogosult arra, hogy a rá vonatkozó, általa az Adatkezelő rendelkezésére bocsátott személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, és ezeket az adatokat egy másik adatkezelőnek továbbítsa. Ha a Felhasználó kéri, az Adatkezelő kiexportálja PDF és/vagy CSV formátumban a kezelt adatokat.
Tiltakozáshoz való jog
A Felhasználó abban az esetben tiltakozhat személyes adatának kezelése ellen, ha az adatkezelés
közérdekű vagy az Adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány gyakorlásának keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges;
az Adatkezelő vagy egy harmadik fél jogos érdekeinek érvényesítéséhez szükséges;
profilalkotáson alapul.
A Felhasználó tiltakozása esetén az Adatkezelő a személyes adatokat nem kezelheti tovább, kivéve, ha bizonyítja, hogy az adatkezelést olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek a Felhasználó érdekeivel, jogaival és szabadságaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.
Ha a személyes adatok kezelése közvetlen üzletszerzés, illetve az ehhez kapcsolódó profilalkotás érdekében történik, a Felhasználó jogosult arra, hogy bármikor tiltakozzon a rá vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen. Ha a Felhasználó tiltakozik a személyes adatok közvetlen üzletszerzés érdekében történő kezelése ellen, akkor a személyes adatok a továbbiakban e célból nem kezelhetők.
Adatkezelő intézkedése a Felhasználó kérelmével összefüggésben
Az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a Felhasználót a hozzáférés, helyesbítés, törlés, korlátozás, a tiltakozás, valamint az adathordozhatóság iránti kérelem nyomán hozott intézkedésekről. Szükség esetén, figyelembe véve a kérelem összetettségét és a kérelmek számát, ez a határidő további két hónappal meghosszabbítható. A határidő meghosszabbításáról az Adatkezelő a késedelem okainak megjelölésével a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a Felhasználót. Ha a Felhasználó elektronikus úton nyújtotta be a kérelmet, a tájékoztatást lehetőség szerint elektronikus úton kell megadni, kivéve, ha az érintett azt másként kéri.
Ha az Adatkezelő nem tesz intézkedéseket a Felhasználó kérelme nyomán, késedelem nélkül, de legkésőbb a kérelem beérkezésétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a Felhasználót az intézkedés elmaradásának okairól, valamint arról, hogy a Felhasználó panaszt nyújthat be valamely felügyeleti hatóságnál, és élhet bírósági jogorvoslati jogával.
A Felhasználó kérelme esetén az információkat, a tájékoztatást és a kérelme alapján megtett intézkedést díjmentesen kell biztosítani. Ha a Felhasználó kérelme egyértelműen megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellege miatt – túlzó, az adatkezelő, figyelemmel a kért információ vagy tájékoztatás nyújtásával vagy a kért intézkedés meghozatalával járó adminisztratív költségekre, az Adatkezelő ésszerű összegű díjat számíthat fel, vagy megtagadhatja a kérelem alapján történő intézkedést. A kérelem egyértelműen megalapozatlan vagy túlzó jellegének bizonyítása az Adatkezelőt terheli.
Adatbiztonság
Az Adatkezelő kötelezi magát arra, hogy gondoskodik az adatok biztonságáról, megteszi továbbá azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, és kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek biztosítják, hogy a felvett, tárolt, illetve kezelt adatok védettek legyenek, illetőleg megakadályozza azok megsemmisülését, jogosulatlan felhasználását és jogosulatlan megváltoztatását. Kötelezi magát arra is, hogy minden olyan harmadik felet, akiknek az adatokat a Felhasználók hozzájárulása alapján továbbítja vagy adja át, felhívja, hogy tegyenek eleget az adatbiztonság követelményének.
Adatkezelő gondoskodik arról, hogy a kezelt adatokhoz illetéktelen személy ne férhessen hozzá, ne hozhassa nyilvánosságra, ne továbbíthassa, valamint azokat ne módosíthassa, törölhesse. A kezelt adatokat kizárólag Adatkezelő, valamint alkalmazottai, illetve az általa igénybe vett Adatfeldolgozó ismerheti meg, azokat Adatkezelő harmadik, az adat megismerésére jogosultsággal nem rendelkező személynek nem adja át.
Adatkezelő megtesz minden tőle telhetőt annak érdekében, hogy az adatok véletlenül se sérüljenek, illetve semmisüljenek meg. A fenti kötelezettségvállalást Adatkezelő az adatkezelési tevékenységben részt vevő munkavállalói részére előírja.
A Felhasználó elismeri és elfogadja, hogy személyes adatainak a Weboldalon való megadása esetén – annak ellenére, hogy az Adatkezelő az adatokhoz való jogosulatlan hozzáférésnek vagy azok kifürkészésének megelőzésére korszerű biztonsági eszközökkel rendelkezik – az adatok védelme teljes mértékben az Interneten nem garantálható. Jogosulatlan hozzáférés vagy adatmegismerés erőfeszítéseink ellenére történő bekövetkezése esetén az Adatkezelő nem felelős ilyen jellegű adatmegszerzésért vagy jogosulatlan hozzáférésért vagy a Felhasználónál ezen okokból kifolyólag keletkezett bármilyen kárért. Ezen felül a Felhasználó is megadhatja személyes adatait harmadik személyeknek, akik azt jogellenes célra vagy módon is felhasználhatják.
Adatvédelmi incidensek kezelése és bejelentése
Adatvédelmi incidensnek minősül minden olyan esemény, amely az Adatkezelő által kezelt, továbbított, tárolt vagy feldolgozott személyes adatokkal kapcsolatban a személyes adat jogellenes kezelését vagy feldolgozását, így különösen jogosulatlan vagy véletlen hozzáférését, megváltoztatását, közlését, törlését, elvesztését vagy megsemmisítését, valamint véletlen megsemmisülését és sérülését eredményezi.
Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomására jutott, köteles bejelenteni a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (a továbbiakban: NAIH) részére az adatvédelmi incidenst, kivéve, ha az Adatkezelő bizonyítani tudja, hogy az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira és szabadságaira nézve. Ha a bejelentés 72 órán belül nem tehető meg, abban meg kell jelölni a késedelem okát, az előírt információkat pedig – további indokolatlan késedelem nélkül – részletekben is közölni lehet. A NAIH részére történő bejelentés legalább a következő információkat tartalmazza:
az adatvédelmi incidens jellege, az érintettek és a személyes adatok száma és kategóriája;
Adatkezelő neve, elérhetősége;
az adatvédelmi incidensből származó, valószínűsíthető következmények;
a megtett vagy tervezett intézkedések az adatvédelmi incidens kezelésére, elhárítására, orvoslására.
Adatkezelő az adatvédelmi incidens észlelését követő 72 órán belül tájékoztatja az érintetteket az adatvédelmi incidensről az Adatkezelő honlapján keresztül. A tájékoztatásnak legalább az előző pontban meghatározott adatokat kell tartalmaznia.
Az adatvédelmi incidensekről az Adatkezelő az adatvédelmi incidenssel kapcsolatos intézkedések ellenőrzése, valamint az érintettek tájékoztatása céljából nyilvántartást vezet. A nyilvántartás az alábbi adatokat tartalmazza:
az érintett személyes adatok köre;
az érintettek köre és száma;
az adatvédelmi incidens időpontja;
az adatvédelmi incidens körülményei, hatásai;
az adatvédelmi incidens elhárítására megtett intézkedések.
A nyilvántartásban szereplő adatokat Adatkezelő az adatvédelmi incidens észlelésétől számított 5 évig őrzi meg.
Jogérvényesítési lehetőségek
Az Adatkezelő mindent elkövet, hogy a személyes adatok kezelése a jogszabályoknak megfelelően történjék, amennyiben azonban a Felhasználó úgy érzi, ennek nem felelt meg, lehetősége van írni az 1. pontban meghatározott elérhetőségekre.
Amennyiben a Felhasználó úgy érzi, hogy megsértették a személyes adatok védelméhez való jogát, az irányadó jogszabályok szerint jogorvoslattal élhet a hatáskörrel rendelkező szerveknél:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.; [email protected]; www.naih.hu)
bíróság.
Egyéb rendelkezések
Jelen Tájékoztatóra a magyar jog, különösen az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, illetve a GDPR irányadó.
Budapest, 2025.
Szerzői jogi nyilatkozat
Az alábbi elektronikus sajtótermékek, honlapok továbbiakban: a „Honlap”) kiadója és üzemeltetője a Ringier Sports Media Hungary Kft. (székhely: 1122 Budapest, Városmajor u. 11.; cégjegyzékszám: Cg. 01-09-404652) (továbbiakban: a „Ringier Sports Media” vagy „Kiadó”):
Azzal, hogy Ön felkeresi a Honlapot, vagy annak bármely aloldalát, elfogadja a Kiadó alábbi szerzői jogi nyilatkozatát (továbbiakban: a „Nyilatkozat”), és az abban foglalt kötelezettségeket magára nézve kötelezőnek fogadja el függetlenül attól, hogy regisztrált felhasználója, előfizetője-e a Kiadónak vagy a Honlap szolgáltatásainak.
A Honlapot és annak tartalmát, ideértve különösen, de nem kizárólag a Honlapon közzétett szövegeket, képeket, fotókat, hangfelvételeket és videókat stb., valamint ezek kialakítását nemzetközi és magyar jogszabályok védik. A Honlap és minden a Honlapon található tartalom – ideértve különösen, de nem kizárólag a Honlapon közzétett szövegeket, képeket, fotókat, hangfelvételeket és videókat stb. – a Kiadó szellemi tulajdona és a Kiadó jogosultsága alá esik, amely jogosultságukat a Kiadó teljeskörűen fenntartja.
A Kiadó fenntartk minden, a jogosultsága alá tartozó Honlapra és annak tartalmára – ideértve különösen, de nem kizárólag a Honlapon közzétett szövegeket, képeket, fotókat, hangfelvételeket és videókat stb. – vonatkozó minden és bármely jogot, beleértve a tartalom szöveg- és adatbányászat céljára való felhasználását is – a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény rendelkezései értelmében a törvény 35/A. § (1) paragrafusa és a digitális szolgáltatások piacairól szóló európai irányelv (Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2019/790 Irányelve) 4. cikke alapján. A Honlap és annak tartalma – ideértve különösen, de nem kizárólag a honlapon közzétett szövegeket, képeket, fotókat, hangfelvételeket és videókat stb. – minden és bármely felhasználására, ideértve többek között, de nem kizárólagosan (amennyiben az lehetséges) azok:
– többszörözését, másolását, mentését, adatbázisban vagy másként történő tárolását, letölthetővé tételét;
– terjesztését, nyomtatását;
– nyilvános előadását;
– nyilvánossághoz közvetítését sugárzással vagy másként;
– sugárzott műnek az eredetihez képest más szervezet közbeiktatásával a nyilvánossághoz történő továbbközvetítését, tükrözését;
– átdolgozását, feldolgozását, megváltoztatását, módosítását;
– kiállítását;
– értékesítését, kereskedelmi forgalomba hozatalát, ellenszolgáltatás fejében történő bármely nyújtását stb. csak és kizárólag a Kiadó előzetes írásbeli hozzájárulásával kerülhet sor, ennek hiányában tilos.
A Kiadó előzetes írásbeli hozzájárulása szükséges, ennek hiányában pedig tilos, hogy a Honlapokat és azok tartalmát, ideértve különösen, de nem kizárólag a Honlapokon közzétett szövegeket, képeket, fotókat, hangfelvételeket és videókat stb.
– vezeték útján vagy bármely más eszközzel vagy módon úgy tegyék a nyilvánosság számára hozzáférhetővé, hogy a nyilvánosság tagjai a hozzáférés helyét és idejét egyénileg választhassák meg; és
– a fenti célból elektronikus úton többszörözzék, amennyiben a felhasználást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (továbbiakban: az „Ektv.”). 2. § k) pontja szerinti szolgáltató valósítja meg.
A Kiadó(ka)t a fenti felhasználásokért díjazás illeti meg.
Nem szükséges a Kiadó(k) előzetes írásbeli hozzájárulása a nyilvánosságra hozott
– Honlapra, annak aloldalára mutató hiperhivatkozás;
– a Honlapon közzétett cikkek egyes szavai vagy nagyon rövid részletei; vagy
– a Honlap, azok egyes aloldalainak, illetve az azokon közzétett cikkek egyéni felhasználók általi magáncélú vagy nem kereskedelmi célú felhasználásához.
A jogosulatlan felhasználás büntető- és/vagy polgári jogi következményeket von(hat) maga után. A Kiadó többek között, de nem kizárólagosan követelheti a jogsértés abbahagyását és káruk megtérítését, valamint sérelemdíjra is jogosulttá vál(hat)nak.
A Honlapról értesüléseket, híreket átvenni csak a Honlapra való hivatkozással és azzal a feltétellel lehet, hogy az átvevő nem módosítja az eredeti információt, valamint a Honlapra utaló egyértelmű hivatkozást minden közlésnél feltünteti.
A Honlaphoz kapcsolódó vagy egyéb védjegyek, domain nevek szerzői és egyéb jogi védelmet élveznek, azok a Kiadó jogosultsága alá esnek, azok minden és bármely felhasználására csak a Kiadó előzetes írásbeli hozzájárulásával lehetséges.
Az egyes hírügynökségek Honlapon felhasznált hírei és fotói szintén szerzői jogvédelem alatt állnak, azok felhasználása tilos, illetve arra csak a vonatkozó jogszabályok rendelkezései és az érintett hírügynökségek vonatkozó szabályzatai alapján kerülhet sor.
A Honlapról kivezető linkeken elérhető tartalmakért a Kiadó semmilyen felelősséget, helytállást nem vállal. A Kiadó pontos és hiteles információk közlésére, tájékoztatás megadására törekednek, de a közlésből, tájékoztatásból fakadó esetleges károkért felelősséget, helytállás nem vállalnak.
Tipparéna ÁSZF
Az Általános Szerződési Feltételek tartalma
A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: Szerződés vagy ÁSZF) a Ringier Sports Media Hungary Kft. (1122 Budapest, Városmajor utca 11.; Cg. 01-09-404652; a továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett, a https://sportal.hu/ online platformon található a „TippArena” menüpont alatt (a továbbiakban: Felület) elérhető információs társadalommal összefüggő szolgáltatások nyújtására (a továbbiakban: Szolgáltatás), a Szolgáltatások regisztrált igénybe vevője (a továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeire, a Szolgáltató és a Felhasználó között létrejött szolgáltatási szerződésre (a továbbiakban: Szerződés) vonatkozó általános szerződési feltételeket tartalmazza.
Felhasználó az, aki Ringier Connect online platformján a Szolgáltatás használata érdekében a III. fejezetben és az Adatkezelési Tájékoztatóban részletezett személyes adatait megadja, a III. fejezetben írtak szerint magát a Szolgáltatásra, annak igénybevételére regisztrálja és a Felületen „TippArena” felhasználói fiókot hoz létre
Jelen ÁSZF tartalmazza - többek között - a Felület működésére, a Felületen keresztül elérhető Szolgáltatások online elérhetőségére, valamint igénybevételére vonatkozó általános szerződési feltételeket, melyekre vonatkozó kérdéseikkel kapcsolatban a Felületen megadott elérhetőségein áll a Szolgáltató a Felhasználók rendelkezésére.
A Szolgáltatást teljeskörűen a Szolgáltató a III. fejezet szerinti Szerződés létrehozását, a jelen ÁSZF elfogadását követően, a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételekkel nyújtja.
A Szolgáltatásokat nagykorú, cselekvőképes természetes személyek vehetik igénybe. Amennyiben ennek ellenére a Szolgáltatásokat kiskorú és/vagy cselekvőképességükben korlátozott személyek veszi igénybe, az ő magatartásukért törvényes képviselőjük felel és áll helyt.
A létrejövő Szerződés nyelve magyar, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásba foglalt szerződésnek, ezért azt a Szolgáltató nem iktatja, és utóbb nem hozzáférhető. A Szerződésnek része valamennyi, a Szerződésben hivatkozott és a Felületen elérhető minden további dokumentum, szerződéses feltétel, szabályzat is.
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a Szolgáltatás bármely tartalmi elemét bármikor előzetes figyelmeztetés nélkül módosítsa vagy (akár a teljes Szolgáltatást) megszüntesse, azok megjelenését, tartalmát, működését megváltoztassa, azon hirdetést, saját szolgáltatásait bemutató vagy egyéb tartalmat helyezzen el.
A Felületen - ha azok másképp jelölésre nem kerülnek - (X) jellel megjelölt tartalmak gazdasági reklámnak minősülnek.
A Szolgáltató bármikor jogosult a Szerződés és a Szolgáltatás tartalmának egyoldalú módosítására, a módosításról rövid felhívás formájában a Felületen vagy rendszerüzenet útján tájékoztatja a Felhasználókat. A módosítást követően a Szolgáltatás használatával, igénybevételével a Felhasználó elfogadja a feltételek módosítását.
A jelen Szerződésben nem részletezett szolgáltatáselemekről a Szolgáltató a Felületen vagy a Felületről elérhető tájékoztató(k)ban tájékoztatja a Felhasználókat.
Bármely, a Felülettől különböző felület, weboldal (Facebook.com, Instagram.com, Twitter.com stb.), a Felülethez kapcsolódó szolgáltatására az adott felület, weboldal keretén belül közzétett szabályzatok és feltételek (is) vonatkoznak.
Az Adatkezelési Tájékoztató a Felület alsó láblécben folyamatosan elérhető és megtekinthető.
A Szolgáltatás legfontosabb jellemzői és elemei
A Szolgáltatás, célja, hogy egy olyan sportorientált felületet biztosítson a Felhasználói számára, amelyben a Felhasználók különböző játékok formájában felmérhetik sport-ismereteiket.
A jelen ÁSZF alapján létrejött Szerződés értelmében a Szolgáltató a Ringier Connect felületén történő regisztráció és azt követően a „TippArena” felhasználó fiók létrehozásával kizárólag a „TippArena” Felhasználói fiókkal rendelkezők számára hozzáférhető Szolgáltatásokat nyújt, azok számára, akik regisztráltak, elfogadták az ÁSZF-et, létrehozták a „TippArena” felhasználói fiókjukat, majd bejelentkeztek a Felületre. A Szolgáltatás lényege az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás nyújtása az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény rendelkezései alapján, valamint a Szolgáltatás egyes részeiben a Szolgáltató vagy a Szolgáltató által megjelölt harmadik személyek szerzői jogi védelmét élvező tartalom hozzáférhetővé, vagy elérhetővé tétele.
Regisztráció és felhasználói fiók
1. Regisztráció az online platformon
1.1. A Felhasználó a Ringier Connect (Link) online platformján történő regisztrációt követően tud „TippArena” felhasználói fiókot létrehozni a Felületen.
1.2. Regisztrálni a „Regisztráció” gombra kattintással, azt követően a regisztrációs oldal adatlapjának valós adatokkal történő, megfelelő és hiánytalan kitöltésével lehet. A regisztráció során a Felhasználó köteles megadni az e-mail címét, valamint köteles egy olyan jelszót választani, amely megfelel a Szolgáltató által előírt mindenkori biztonsági feltételeknek. A Felhasználónak továbbá lehetősége van megadni nevét, titulusát, valamint feliratkozhat a Szolgáltató hírlevelére, illetve marketing ajánlataira.
1.3. A Felhasználó szavatolja, hogy az általa megadott adatok a valóságnak megfelelnek. Amennyiben a Felhasználó nem ad meg e-mail címet, vagy nem megfelelő formátumban adja meg az e-mail címet vagy olyan e-mail címet ad meg amellyel regisztráció már létezik, a regisztráció újra kezdődik mindaddig, amíg a regisztrációs ív nem teljes és hiánytalan, vagy nem ütközik már létező regisztráció egyedi azonosításra alkalmas adatába.
1.4 A „folytatás” gombra kattintva, az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató kifejezett elfogadása, a „check box” kipipálása mellett kezdeményezhető. A regisztráció során a Felhasználó meg kell ismerje az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató tartalmát és azok elfogadásáról a „check box” kipipálásával nyilatkoznia szükséges. Kérjük, hogy az ÁSZF-eket és az Adatkezelési Tájékoztatót, részletesen tanulmányozni szíveskedjenek azok elfogadását megelőzően.
1.5. A regisztráció szükséges feltétele annak megerősítése, hogy Felhasználó az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztat
1.6. Az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató elfogadása hiányában a regisztráció nem fejezhető be és semmilyen személyes adat nem kerül a Szolgáltató birtokába.
1.7. A regisztrációval létrehozott felhasználói fiók a Felhasználó adatainak (kötelezően: e-mail cím), felhasználási cselekményeinek rögzítésére szolgál. A Felhasználó adatait a Szolgáltató az Adatkezelési Tájékoztató szerint kezeli. A Felhasználó vállalja, hogy az e-mail címében bekövetkező változást felhasználói fiókjában rögzíti, adatait naprakészen tartja. A regisztrációs adatok az e-mail cím kivételével a „Profilom” menüpontban módosíthatóak.
1.8. A Felhasználó köteles a Szolgáltatót haladéktalanul tájékoztatni fiókja bármilyen jogosulatlan felhasználásáról vagy bármilyen egyéb a biztonságot sértő cselekedetről, történésről. A Szolgáltató is értesíti a Felhasználót, ha felhasználói fiókjával kapcsolatosan bármilyen visszaélésre vagy jogsértésre utaló jelet tapasztal.
1.9. Felhasználó tudomásul veszi, hogy az ÁSZF megszegése esetén a felhasználói fiókja törlésre, illetve a részére nyújtott Szolgáltatás átmenetileg vagy végleg felfüggesztésre kerülhet. A Szolgáltató kizárja a felelősségét, helytállási kötelezettségét minden, esetlegesen abból eredő kárért, hátrányért, sérelemért, ha a Felhasználó jelen ÁSZF-be ütköző magatartása vagy jogszabály megsértése miatt törli vagy felfüggeszti a felhasználói fiókot.
1.10. A Felhasználó a regisztrációval, annak fenntartásával kötelezettséget vállal, hogy a felhasználói fiókjában feltüntetésre kerülő, általa megadott vagy tárolt adatok, információk valósak és a Szolgáltató vagy harmadik személy jogát vagy jogos érdekét nem sértik és nem veszélyeztetik.
1.11. A Felhasználó a regisztrációját (felhasználói fiókját) bármikor törölheti. A regisztráció megszüntethető, ha a Felhasználó e-mail címéről e tárgyú e-mailt küld az [email protected] e-mail címre, vagy a Felületen a Profilom menüpont alatt. Ezen kívül a regisztráció (felhasználói fiók) megszűnik a regisztráció Szolgáltató általi törlésével, a Szolgáltatás megszűnésével, valamint a Felhasználó utolsó aktivitást (pl. a Felület utolsó használatát, hírlevél utolsó megtekintését vagy lekattintását követő 2 év (720 nap) elteltével.
2. A Regisztráció véglegesítése
2.1. A Felhasználó az e-mail címére a Szolgáltató által elküldött visszaigazolásban lévő link útján vagy egyéb, a Szolgáltató által meghatározott és ismertetett módon hitelesítheti regisztrációját. A regisztrációs folyamat a megadott e-mail címre érkező levélben található link lekattintásával vagy egyéb, a Szolgáltató által meghatározott és ismertetett hitelesítési módon zárul le. Hitelesítésre a regisztráció megindulásától számított 24 óráig van lehetőség. Hitelesítés hiányában a
2.2. A Szolgáltatáshoz szorosan kapcsolódó, a regisztrációval vagy annak megszűnésével, illetve a Szolgáltatás működésével (így különösen annak igénybevételével, lejártával, tartalmi/formai változásával, felhasználói változtatásával, karbantartásával, incidenssel stb.) kapcsolatos rendszerüzenetekről leiratkozni nem lehet. A Szolgáltató rendszerüzenetet a Felhasználók email címére értesítés (ún. push notification) formájában a Szolgáltatás teljesítésének részeként küldi.
3. „TippArena” felhasználó fiók létrehozása
3.1. Jelen ÁSZF III. fejezet 1. pontjában meghatározott Regisztrációt követően a Felhasználó a „TippArena” menüpont kijelölésével tud „TippArena” felhasználó fiókot létrehozni.
3.2. A Ringier Connect felületén már regisztrált Felhasználó „TippArena” felhasználói fiókot létrehozni a Ringier Connect felületére történő belépést követően a „Profil” menüpontra kattintással felbukkanó adatlap kitöltésével tud. A Felhasználó az adatlap teljes kitöltésének befejeztével hozza létre a „TippArena” felhasználói fiókját, amelyen keresztül szabadon léphet be felhasználói fiókjába és veheti igénybe annak Szolgáltatásait. A Felhasználó az adatlapon az Adatkezelési Tájékoztatóban (is) rögzített adatait kötelezően, míg az ugyanott rögzített további adatait önkéntes alapon adja meg.
4. Felhasználói fiók, jelszó és biztonság
1. A Felhasználónak a regisztrációt követően lehetősége van belépni a saját felhasználói fiókjába
2. A Felhasználónak lehetősége van jelszavát bármikor megváltoztatni a felhasználói fiók “Profilom” menüpont alatt. A Szolgáltató elfelejtett jelszó esetén új jelszó beállítására biztosít lehetőséget a regisztrált e-mail címre történő hivatkozás megküldésével, ha a Felhasználó a helyes e-mail cím megadásával a sikertelen belépés során új jelszót igényel.
3. A Felhasználó köteles haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót, ha fiókjának vagy belépéshez szükséges adatainak jogosulatlan felhasználását észleli; továbbá meggyőződni arról, hogy a Szolgáltatás igénybevételét követően minden munkamenet végén kilép a fiókjából. A fentiek elmulasztásából eredő károk megtérítéséért a Szolgáltató nem tartozik felelősséggel és/vagy helytállással. A fiók és annak használata harmadik személynek át nem adható, át nem engedhető.
5. Nyújtott szolgáltatások
A jelen ÁSZF-ben rögzített Szolgáltatás(ok) csak a Felhasználók számára érhető(ek) el. A Felhasználó a „TippArena” felhasználói fiókba történő belépés mellett fér hozzá a szolgáltatásokhoz.
1. TOP7
A Felhasználók számára a „TOP7” menüpont alatt érhető el a „TOP7” elnevezésű játék (a továbbiakban: Játék). A Játék lényege, hogy a Felhasználók a „TippArena” felhasználói fiók felületén a Szolgáltató által meghatározott időpontig tippelhetnek a Szolgáltató által meghatározott 7 (hét) labdarugó mérkőzés eredményére. A Felhasználók tippjeiket a Szolgáltató által meghatározott labdarugó mérkőzésekre a Szolgáltató által meghatározott időpontig adhatják meg, azt követően lezárul a Játék és tippjeiket nem módosíthatják, további tippet nem tehetnek. A Felhasználók tippjeiket annak vonatkozásában tehetik meg, hogy az adott labdarugó mérkőzésen résztvevő labdarugó csapatok közül melyik hány darab érvényes gólt szerez, az adott mérkőzésre irányadó szabályok szerinti.
A Felhasználó a Szolgáltató által meghatározott labdarugó mérkőzésen megtett tippjei után, a mérkőzés kimenetelétől függően Pontokat szerezhet.
A Pont szerzés szabályai: abban az esetben, ha a Felhasználó a „TOP7” elnevezésű játékban, mind a 7 labdarugó mérkőzés vonatkozásában megtette a tippjeit, akkor
a Felhasználó 10 pontot szerez, ha a 7 mérkőzés vonatkozásában az általa megtippelt kimenetel valamennyi mérkőzés vonatkozásában megegyezik a mérkőzések valós kimenetelével, végeredményével. Rögzíteni kívánjuk, hogy a Felhasználó csak akkor jogosult megszerezni a 10 pontot, ha mind a 7 mérkőzésre tett tippjei vonatkozásában megállapítható, hogy azok megegyeznek a mérkőzések valós kimenetelével, végeredményével. Például, ha a Felhasználó az ’A’ és ’B’ labdarugó csapatok mérkőzése vonatkozásában azt tippelte, hogy a ’A’ labdarugó csapat 2 (kettő) gólt szerez és ’B’ labdarugó csapat 0 (nulla) gólt szerez a mérkőzésen, de a labdarugó mérkőzésen ’A’ labdarugó csapat 2 (kettő) gólt szerez és ’B’ labdarugó csapat 1 (egy) gólt szerez, akkor az adott mérkőzés vonatkozásában a labdarugó mérkőzés kimenetele megegyezett a Felhasználó által megtippelt kimenetellel;
a Felhasználó 20 pontot szerez, ha a 7 mérkőzés vonatkozásában az általa megtippelt kimenetel valamennyi mérkőzés vonatkozásában megegyezik a mérkőzések valós kimenetelével és az általa tippelt mérkőzések gólkülönbözetei is megegyeznek a valós gólkülönbözetekkel. Rögzíteni kívánjuk, hogy a Felhasználó csak akkor jogosult megszerezni a 20 pontot, ha mind a 7 mérkőzésre tett tippjei vonatkozásában megállapítható, hogy azok nemcsak megegyeznek a mérkőzések valós kimenetelével, hanem a Felhasználó által tippelt gólkülönbözetek is megegyeznek valamennyi mérkőzés gól különbözetével. Például, ha a Felhasználó az ’A’ és ’B’ labdarugó csapatok mérkőzése vonatkozásában azt tippelte, hogy a ’A’ labdarugó csapat 1 (egy) gólt szerez és ’B’ labdarugó csapat 0 (nulla) gólt szerez a mérkőzésen, de a labdarugó mérkőzésen ’A’ labdarugó csapat 2 (kettő) gólt szerez és ’B’ labdarugó csapat 1 (egy) gólt szerez, akkor az adott mérkőzés vonatkozásában a labdarugó mérkőzés kimenetele megegyezett a Felhasználó által megtippelt kimenetellel és a szerzett gólok különbözete is megegyezik a Felhasználó által tippelt gól különbözettel;
a Felhasználó 30 pontot szerez, ha mind a 7 mérkőzés vonatkozásában pontosan megegyezik a kimenetel az általa megtett tippekkel. Rögzíteni kívánjuk, hogy a Felhasználó csak akkor jogosult megszerezni a 30 pontot, ha mind a 7 mérkőzésre tett tippjei vonatkozásában megállapítható, hogy azok nemcsak megegyeznek a mérkőzések valós kimenetelével, hanem a Felhasználó által tippelt gólok is megegyeznek. Például, ha a Felhasználó az ’A’ és ’B’ labdarugó csapatok mérkőzése vonatkozásában azt tippelte, hogy a ’A’ labdarugó csapat 1 (egy) gólt szerez és ’B’ labdarugó csapat 0 (nulla) gólt szerez a mérkőzésen és a labdarugó mérkőzésen ’A’ labdarugó csapat 1 (egy) gólt szerez és ’B’ labdarugó csapat 0 (nulla) gólt szerez, akkor az adott mérkőzés vonatkozásában a labdarugó mérkőzés kimenetele pontosan megegyezett a Felhasználó által megtippelt kimenetellel és a szerzett gólok is megegyeztek a Felhasználó által tippelt gólokkal.
A Felhasználó a Szolgáltató irányába a játék során annak céljából, azzal összefüggésben nem fizet pénzt és nem nyújt vagyoni értékű szolgáltatást. A Szolgáltató a játék során annak céljából, azzal összefüggésben sem pénznyereményt, sem más vagyoni értékű nyereményt nem nyújt a Felhasználók javára. A Játék nem valósítja meg a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény (a továbbiakban: Szerencsejáték törvény) 1. §-ában meghatározott szerencsejátékot, továbbá nem valósítja meg a Szerencsejáték törvény 28/A. § (1) bekezdésében meghatározott fogadást és a 29/C. §-ban meghatározott Távszerencsejátékot sem. A Szolgáltató Szolgáltatása és annak elemei nem szerencsejátékok.
2. Ranglista
A „Ranglista” menüpont alatt a Szolgáltató 4 különböző kategóriában rangsorolja a „TippArena” felhasználói fiókokat a játékok során megszerzett pontjaik alapján. A Szolgáltató a következő rangsor kategóriákat különbözteti meg:
1) MIND
2) Top 7
3) KVÍZ
1) MIND
A Szolgáltató a MIND ranglistán akként rangsorolja a „TippArena” felhasználói fiókokat, hogy a „TippArena” felhasználói fiókok esetében az általuk az V. fejezet 1. és 3. pontjai szerint megszerzett pontokat együttesen veszi figyelembe
A MIND ranglistán az V. fejezet 1. és 3. pontjai rendelkezései szerint megszerzett pontok figyelembevételével a mindenkori legtöbb ponttal rendelkező „TippArena” felhasználói fiók áll a MIND a ranglista első helyén és őt követi a ranghely szerinti növekvő, de a megszerzett pontok szerint csökkenő sorrendben az összes többi „TippArena” felhasználói fiók.
A MIND ranglista organikus, a „TippArena” felhasználói fiókok által megszerzett pontok eredményének megfelelően a ranglistahelyeket betöltő „TippArena” felhasználói fiókok az általuk megszerzett pontok függvényében folyamatosan változnak.
2) Top 7
A Szolgáltató a Top 7 ranglistán akként rangsorolja a „TippArena” felhasználói fiókokat, hogy a „TippArena” felhasználói fiókok esetében az általuk az V. fejezet 1. pontja szerint megszerzett pontokat veszi figyelembe
A Top 7 ranglistán az V. fejezet 1. pontja rendelkezései szerint megszerzett pontok figyelembevételével a mindenkori legtöbb ponttal rendelkező „TippArena” felhasználói fiók áll a Top 7 a ranglista első helyén és őt követi a ranghely szerinti növekvő, de a megszerzett pontok szerint csökkenő sorrendben az összes többi „TippArena” felhasználói fiók.
A Top 7 ranglista organikus, a „TippArena” felhasználói fiókok által megszerzett pontok eredményének megfelelően a ranglistahelyeket betöltő „TippArena” felhasználói fiókok az általuk megszerzett pontok függvényében folyamatosan változnak.
3) KVÍZ
A Szolgáltató a KVÍZ ranglistán akként rangsorolja a „TippArena” felhasználói fiókokat, hogy a „TippArena” felhasználói fiókok esetében az általuk az V. fejezet 3. pontja szerint megszerzett pontokat veszi figyelembe
A KVÍZ ranglistán az V. fejezet 3. pontja rendelkezései szerint megszerzett pontok figyelembevételével a mindenkori legtöbb ponttal rendelkező „TippArena” felhasználói fiók áll a KVÍZ ranglista első helyén és őt követi a ranghely szerinti növekvő, de a megszerzett pontok szerint csökkenő sorrendben az összes többi „TippArena” felhasználói fiók.
A KVÍZ ranglista organikus, a „TippArena” felhasználói fiókok által megszerzett pontok eredményének megfelelően a ranglistahelyeket betöltő „TippArena” felhasználói fiókok az általuk megszerzett pontok függvényében folyamatosan változnak.
3. Meccskvíz
A „Meccskvízek” menüpont alatt érhető el a Felhasználók számára az úgynevezett ’Meccskvíz’ elnevezésű játék, melyben a Felhasználó a Szolgáltató által meghatározott időpontig bezárólag vehet részt. A ’Meccskvíz’ elnevezésű játékban a Felhasználók a következő témakörökben tehetik meg tippjeiket a Szolgáltató által meghatározott labdarugó mérkőzés vonatkozásában:
- külön-külön hány darab gólt szereznek az adott labdarugó mérkőzésen részt vevő labdarugó csapatok;
- választható, hogy a félidőben melyik csapat fog vezetni, továbbá az is választható, hogy döntetlen lesz az állás az adott labdarugó mérkőzésen részt vevő labdarugó csapatok között;
- részt vevő labdarugó csapatok csapattagjai közül melyik játékos fogja megszerezni az első gólt;
- hány szöglet lesz összesen az adott labdarugó mérkőzés során;
- lesz-e büntető az adott labdarugó mérkőzés során; - lesz-e piroslap az adott labdarugó mérkőzés során.
A Felhasználó a ’Meccskvíz’ elnevezésű játékban akkor vehet részt, ha külön elfogadja a Felhasználási feltételeket és a játék szabályait, rendelkezik Ringier Connect felhasználói fiókkal és a tippjeit rögzíti a „Beküldés” gombbal.
A Felhasználó a Szolgáltató irányába a játék során annak céljából, azzal összefüggésben nem fizet pénzt és nem nyújt vagyoni értékű szolgáltatást. A Szolgáltató a játék során annak céljából, azzal összefüggésben sem pénznyereményt, sem más vagyoni értékű nyereményt nem nyújt a Felhasználók javára. A Játék nem valósítja meg a szerencsejáték szervezéséről szóló 1991. évi XXXIV. törvény (a továbbiakban: Szerencsejáték törvény) 1. §-ában meghatározott szerencsejátékot, továbbá nem valósítja meg a Szerencsejáték törvény 28/A. § (1) bekezdésében meghatározott fogadást és a 29/C. §-ban meghatározott Távszerencsejátékot sem. A Szolgáltató Szolgáltatása és annak elemei nem szerencsejátékok.
4. Kedvenceim
A „Kedvenceim” menüpont alatt a Felhasználónak lehetősége van kiválasztani a Szolgáltató által meghatározott ’Csapatok’ és ’Játékosok’ közül a kedvenceit. A Felhasználó úgy tudja kiválasztani a Szolgáltató által meghatározott Csapatok közül a kedvenceit, hogy a ’Csapat hozzáadása +’ gomb kijelölését követően kijelöli az általa kedvelt Csapatot és azt hozzá adja a Kedvencekhez.
A Felhasználó úgy tudja kiválasztani a Szolgáltató által meghatározott Játékosok közül a kedvenceit, hogy a ’Játékos hozzáadása +’ gomb kijelölését követően kijelöli az általa kedvelt Játékost és azt hozzá adja a Kedvencekhez.
Felhasználó a kedvenc Csapat(ai) és Játékos(ai) körét szabadon módosíthatja. A Felhasználó több Csapatot és Játékost is hozzáadhat a kedvenceihez. A Felhasználó a kedvenceihez hozzáadott Csapat(ok) és Játékos(ok) köréből szabadon távolíthat el.
5. Hírek
A „Hírek” menüpont alatt a Szolgáltató megjeleníti a Felhasználó által a Felhasználó kedvenceihez hozzáadott Csapat(ok) és Játékos(ok) vonatkozásában a „Sportal.hu” (https://sportal.blikk.hu/) felületén megjelent valamennyi hírt/újságcikket/közlést.
6. Trófeák
A „Trófeák” menüpont alatt a Szolgáltató a Felhasználókat az általuk megszerzett pontok és a játékokban való részvétel eredményeit díjazza, úgynevezett trófeákkal.
7. Profil
A „Profil” menüpont alatt tekintheti meg a Felhasználó a „TippArena”/Ringier Connect felhasználói fiókját és az abban feltüntetett adatokat.
VI. A Szolgáltatás használata során lehetséges jogsértések és következményeik
1. Tilos bármilyen olyan rendszer vagy megoldás használata, amely a Szolgáltatás jelen Szerződésben kifejezetten nem engedélyezett módon történő felhasználását vagy a Szolgáltatás üzemeltetéséhez használt szerverek leállását célozza, teszi lehetővé vagy azt eredményez(het)i, vagy amely egyébként veszélyezteti a Szolgáltatás rendeltetésszerű működtetését.
2. Szolgáltatás keretén belül vagy ahhoz kapcsolódóan tilos többek között:
a) szerzői jogi oltalom alá eső művek megosztása vagy egyéb módon hozzáférhetővé tétele, kivéve, ha az Előfizető a saját művét teszi elérhetővé, vagy a jelen Szerződés feltételei egyébként teljesülnek;
b) valótlan, megtévesztő vagy a való tényeket hamis színben feltüntető, továbbá mások személyiségi/személyhez fűződő jogait sértő, valamint harmadik személyek és/vagy a Szolgáltató jogait sértő vagy veszélyeztető tartalmak megosztása, más módon hozzáférhetővé tétele, kivéve az alkotmányos véleményszabadság gyakorlásának határain belüli tartalmakat és közléseket;
c) reklám megosztása vagy egyéb módon hozzáférhetővé tétele;
d) jogosulatlanul megszerzett adatok vagy üzleti titkok megosztása, vagy egyéb módon hozzáférhetővé tétele.
3. A Szolgáltatás, valamint a Felületen elérhető tartalmak szerzői jogi védelem alatt állnak. A szerzői jogok összessége és védelme, valamint az adatbázis előállítójának védelmét szolgáló jogok a Szolgáltatót illetik meg és védik. A Szolgáltatás rendeltetésszerű használatával velejáró olvasáson, képernyőn történő megjelenítésen és az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen, továbbá a személyes, nem-kereskedelmi célból történő merevlemezre történő lementésen, kinyomtatáson túl semmilyen egyéb formában és módon fel nem használható, nem hasznosítható a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye, hozzájárulása nélkül.
4. A Szolgáltatás kizárólag a hatályos jogszabályok, a jelen ÁSZF és a Szolgáltató további közzétett szabályzatainak keretei között, harmadik személyek és Szolgáltató jogainak sérelme és veszélyeztetése nélkül vehető igénybe. A Felhasználót terheli a felelősség és a helytállási kötelezettség a Szolgáltatással összefüggésben kifejtett vagy épp elmulasztott valamennyi aktusáért.
5. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatás igénybevétele során nem továbbíthat és nem oszthat meg többek között kéretlen reklámüzeneteket, hirdetéseket, spameket, vírusokat, más elektronikus károkozókat stb.
6. Amennyiben a Szolgáltató tudomására jut, hogy a Szolgáltatás keretén belül jogsértő tény, adat, információ, tartalom található, került közzétételre stb., a vonatkozó jogszabályi követelményeknek megfelelően jár el, ezek eltávolítása, illetve a hozzáférés megakadályozása érdekében, beleértve a regisztráció (felhasználói fiók) felfüggesztését vagy előzetes értesítés nélküli törlését is. Amennyiben valamely Felhasználó a jelen ÁSZF rendelkezéseibe vagy jogszabályba ütközően, illetve egyébként visszaélésszerűen használja a Szolgáltatást, a Szolgáltató jogosult akár előzetes értesítés nélkül a Felhasználó hozzáférési jogait felfüggeszteni vagy megszüntetni. Ezek az intézkedések a Felhasználóval szemben más néven történő bejelentkezés vagy más adataival történő visszaélés esetén is alkalmazhatóak.
7. Annak megítélése, hogy a felhasználói magatartás, illetve státusz a jelen Szerződés rendelkezéseibe ütközik-e, a Szolgáltató kizárólagos és diszkrecionális jogosultsága alá esik.
VII. Felelősség, helytállási kötelezettség
1. Mivel az Szolgáltató a Szolgáltatást adott állapotban nyújtja, („AS IS”), a Szolgáltatás - ideértve a Szolgáltatás üzemeltetése során használt szoftvert, illetve a Szolgáltatás keretében elérhető valamennyi tartalmat is - pontosságáért, megbízhatóságáért, hibamentes működéséért, teljességéért, adott célra való alkalmasságáért a Szolgáltató semmilyen felelősséget vagy helytállási kötelezettséget nem vállal. A Szolgáltató nem felel és nem áll helyt továbbá a rajta kívül álló okkal összefüggésben keletkezett hibákért és ezek következményeiért, ilyen lehet például az internetes hálózatban keletkezett technikai meghibásodás vagy kimaradás, bármilyen eredetű technikai leállás, szünet, információs rendszerek biztonságát sértő magatartások, mások által elhelyezett romboló alkalmazások vagy programok (például: vírusok, férgek, makrók vagy hacker tevékenységek stb.).
2. A Szolgáltatót nem terheli felelősség és helytállási kötelezettség az abból adódó károkért, hátrányokért, sérelmekért, ha a Felhasználó a belépéshez szükséges adatait (regisztrált e-mail cím, egyedi jelszó) elfelejti, vagy azok illetéktelenek számára bármely, nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válnak.
3. A hirdetések, reklámok valóságtartalmáért, jogszabályoknak való megfelelésért a hirdető, reklámozó felel és áll helyt a vonatkozó jogszabályok rendelkezései szerint. A Szolgáltató saját felelősségét, helytállási kötelezettségét kifejezetten kizárja.
4. A regisztrációkor, illetve egyes Szolgáltatások igénybevételekor megadott adatközlések hiányosságaiért, illetve a hibásan megadott adatokból adódó bármilyen következményért Szolgáltató felelősséget, helytállási kötelezettséget nem vállal. A személyes adatok valódiságáért, pontosságáért kizárólag a Felhasználó tartozik felelősséggel és helytállási kötelezettséggel.
5. A Felhasználó a regisztrációval, annak fenntartásával kötelezettséget vállal, hogy a felhasználói fiókjában feltüntetésre kerülő, általa megadott vagy tárolt adatok, információk valósak és a Szolgáltató vagy harmadik személy jogát vagy jogos érdekét nem sértik és nem veszélyeztetik és kizárólag a valóságnak megfelelő információkat, adatokat tartalmaznak.
6. A Szolgáltató nem vállal felelősséget és helytállási kötelezettséget a felhasználói jelszavak vagy fiókok a Felhasználó tudtával vagy tudta nélküli illetéktelen használatából eredő károkért, hátrányokért és sérelmekért. A Felhasználó ugyanakkor felelősséggel és helytállási kötelezettséggel tartozik a saját jelszavának vagy fiókjának illetéktelen használatával a Szolgáltatónak vagy bármely harmadik személynek okozott károkért, hátrányokért, sérelmekért.
7. A Felület harmadik személyek által üzemeltetett felületekre mutató linkeket is tartalmaz(hat). Amennyiben a Szolgáltató tudomást szerez arról, hogy az általa linkelt oldal vagy a linkelés harmadik személyek jogát sérti vagy veszélyezteti, illetve jogszabályba ütközik vagy a hatályos jogszabályokat sérti, a linket haladéktalanul eltávolítja a Felületről.
8. A Szolgáltatás használatáért - ideértve nem kizárólagosan a Felhasználó magatartásával bármely összefüggésben felmerült mindennemű vagyoni vagy nem vagyoni kárt, hátrányt és jogsérelmet, illetve egyéb következményt - kizárólag a Felhasználó tartozik felelősséggel és helytállási kötelezettséggel. A Szolgáltató kizárja a felelősségét, helytállási kötelezettségét minden, esetlegesen abból eredő kárért, ha a Felhasználó jogsértő magatartása miatt vagy hatóság/bíróság döntése alapján valamely adatot, regisztrációt, fiókot, profilt törölt.
9. A Felhasználó köteles a Szolgáltatónak, illetve minden érintett harmadik személynek megtéríteni minden olyan kárt, vagyoni hátrányt és költséget, sérelmet, ami a Szolgáltatót vagy más harmadik személyt a Felhasználó bármely jogellenes magatartása miatt vagy azzal bármely összefüggésben éri. Amennyiben a Felhasználó magatartása következtében vagy azzal bármely összefüggésben harmadik személy vagy bármely hatóság, illetve bíróság a Szolgáltatóval szemben bármilyen igényt, követelést támaszt, illetve eljárást indít, a Felhasználó közvetlenül felel és köteles közvetlenül helytállni, valamint minden a Szolgáltató által megkövetelt intézkedést megtenni, nyilatkozatot megadni és a Szolgáltatónak megtéríteni minden olyan kárt, vagyoni hátrányt és költséget, ami a Szolgáltatót a Felhasználó bármely jogellenes magatartása miatt vagy azzal összefüggésben éri.
10. A Felhasználó felelőssége, helytállási kötelezettsége a Szolgáltatás használatával bármely összefüggésben elkövetett jogsértésért a regisztrációja megszűnését követően is fennáll.
11. Az egyes felhasználói jelszavak és fiókok titkosságának megőrzése teljes mértékben az adott Felhasználó felelőssége. A Felhasználót terheli továbbá a teljes felelősség és helytállási kötelezettség a fiókjával összefüggésben végzett valamennyi tevékenységért. A Felhasználó köteles a Szolgáltatót haladéktalanul tájékoztatni fiókja bármilyen jogosulatlan felhasználásáról vagy bármilyen egyéb a biztonságot sértő cselekedetről.
12. A Szolgáltató kizárja felelősségét arra az esetre, ha a számlaértesítő azért nem érkezik meg, mert a Felhasználó téves, vagy nem létező e-mail címet adott meg, vagy az e-mail fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt üzenetet fogadni nem tud.
VIII. A regisztráció megszűnése
1. A regisztráció megszűnik a Felhasználó regisztrációjának törlésével, amely esetben a felhasználói fiókban mentett információk, adatok is törlésre kerülnek. A regisztráció törlésének módjai, esetei:
a) A Felhasználó a felhasználói fiókjába belépve bármikor törölheti a regisztrációját.
b) A Felhasználó bármikor kérheti a Szolgáltatótól postai (1122 Budapest, Városmajor u. 11.) vagy elektronikus levélben ([email protected]) regisztrációja törlését.
c) Amennyiben a Felhasználó megszegi a jelen ÁSZF vagy az Adatkezelési Tájékoztató feltételeit, a Szolgáltató törölheti a Felhasználó regisztrációját.
d) A Felhasználó jogszabályba ütközően vagy tisztességtelenül, illetve ilyen célokra használja a Felületet vagy a Szolgáltatást; vagy a Szolgáltatást olyan módon használja, hogy azzal harmadik személyek jogát, jogos érdekét sérti vagy veszélyezteti; olyan alkalmazást vagy programot használ, amellyel a Felület módosítható, vagy amely egyébéként veszélyezteti a Szolgáltatás rendeltetésszerű működtetését; olyan rendszert vagy megoldást használ, amely a Szolgáltatás jogszabályokba ütköző módon történő felhasználást, vagy a Felület üzemeltetetéséhez használt szerverek leállását célozza, teszi lehetővé vagy eredményezi; vagy ezek gyanúja felmerül.
e) A Szolgáltató törli a Felhasználó regisztrációját a Felhasználó utolsó aktivitásától (pl. a Felület utolsó használatától, az arra való bejelentkezéstől, hírlevél utolsó megtekintésétől vagy lekattintásától) számított 24 hónap (720 nap) elteltével.
f) A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a Szolgáltatás és a Felület egészét/részét bármikor megszüntesse, amely esetben a Felhasználó felhasználói fiókja is automatikusan megszűnik.
IX. Szerzői jogok
1. A Felület és annak minden része (ideértve az audiovizuális elemeket és valamennyi forráskódot is) szerzői jogai a Szolgáltatót illetik meg és jogosítják. A Szolgáltató a Felhasználónak kizárólag a Felület saját célra történő felhasználását engedélyezi.
2. A Felhasználó nem jogosult a Felület vagy annak bármely része semmilyen egyéb felhasználására, mint amit a jelen ÁSZF kifejezetten lehetővé tesz, kivéve, amennyiben azt a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (Szjt.) a szabad felhasználás körében szabályoz.
X. Felmondási jog
1. A Szolgáltatás üzlethelyiségen kívül megkötött szerződésnek minősül. A felek viszonyára a Ptk. és a felek közötti szerződésre a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet rendelkezései vonatkoznak.
2. A felek kijelentik, hogy a Kormányrendelet 11. § szerinti kötelező tájékoztatást a jelen ÁSZF megfelelően tartalmazza, a Felhasználó az ÁSZF elolvasásával ezen tájékoztatást megkapta, melyet az ÁSZF elfogadásával elismer.
3. A Felhasználó kifejezetten kéri a Szolgáltatót, hogy a 4. pont szerinti elállási határidő lejártát megelőzően kezdje meg a Szolgáltatás nyújtását. Ezzel együtt a Felhasználó tudomásul veszi, hogy amennyiben a Szolgáltatás megkezdését követően mégis él a 4. pont szerinti elállási jogával, úgy köteles megtéríteni a Szolgáltató ezzel kapcsolatban felmerült ésszerű költségeit.
4. Felmondási jog
i. A Felhasználó a szerződés megkötésétől számított 14 napon belül indokolás nélküli felmondás joggal rendelkezik a Szolgáltatás vonatkozásában, amennyiben a szerződés teljesítése megkezdődött.
ii. A Felhasználó a felmondási jogát a szerződés … sz. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozata útján teljes bizonyító erejű magánokiratban gyakorolhatja, amelyet köteles eljuttatni Szolgáltató jelen ÁSZF-ben meghatározott elérhetőségeinek valamelyikére.
iii. A Felhasználó határidőben gyakorolja felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi felmondási nyilatkozatát.
XI. Panaszkezelés
1. A Felhasználó az esetlegesen felmerülő panaszait a jelen ÁSZF-ben meghatározott elérhetőségek valamelyikén teheti meg. A Szolgáltató panaszkezelése minden esetben térítésmentes.
2. Szóbeli panasz A Felhasználó szóbeli panaszát a Szolgáltató haladéktalanul megvizsgálja és lehetőség szerint azonnal orvosolja. Amennyiben az Felhasználó a panaszkezelés módjával nem ért egyet vagy a panasz azonnali orvoslására nincsen lehetőség, úgy az Felhasználó panaszáról a Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel, és annak tartalmát egyezteti és jóváhagyatja a Felhasználóval. A jegyzőkönyv másolati példányát a Szolgáltató átadja a Felhasználónak. A panaszt annak beérkezését követően a Szolgáltató megvizsgálja és a panasszal kapcsolatos álláspontjáról a benyújtástól számított 30 napon belül indokolással ellátott választ küld.
A telefonon közölt panaszokat a Szolgáltató rögzíti, így ebben az esetben a fentiek szerinti jegyzőkönyvet a hangfelvétel pótolja.
3. Írásbeli panasz
Írásbeli panasz esetén a panaszügyet a beérkezést követően a Szolgáltató megvizsgálja és a vizsgálat eredményéről a Felhasználónak a panasz közlését követő 30 napon belül írásbeli választ küld. Igény esetén a vizsgálat eredményéről a Felhasználót a Szolgáltató elektronikus úton értesíti. A panaszt a hatályos jogszabályi előírások alapján a Szolgáltató vizsgálja meg, utasítja el, vagy orvosolja. A Szolgáltató válaszlevelében kitér a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményére, a panasz orvoslása érdekében tett intézkedésekre, elutasítás esetén pedig az elutasítás indokaira. A Szolgáltató tájékoztatását egyértelmű, közérthető indokolással látja el, melynek során egyszerű nyelvezetet használ, kerülve a jogi szakkifejezések indokolatlan használatát. A Szolgáltató törekszik arra, hogy válaszlevelében a Felhasználó valamennyi kifogására érdemi választ adjon. Az írásbeli panaszokat – beleértve a személyes megjelenés során előadott panaszról készült jegyzőkönyvet is – továbbá az azokra adott válaszokat a Szolgáltató három évig archiválja. A megőrzési idő elteltével az adathordozókat (okiratokat) a Szolgáltató leselejtezi.
4. Jogorvoslat
Amennyiben a Felhasználó panasza teljesen vagy részlegesen elutasításra kerül, vagy a panasz kivizsgálására fent megszabott határidő eredménytelenül eltelt, úgy a Vásárló az alábbi hatóságokhoz és testülethez fordulhat:
●Fogyasztóvédelmi hatóság
Amennyiben a fogyasztónak minősülő Felhasználó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. Fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatalok járnak el. A fogyasztóvédelmi hatóság elérhetőségei ide kattintva megtalálhatóak.
●Békéltető Testület
Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita nem rendeződik, a Felhasználó a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testülethez fordulhat és kezdeményezheti a békéltető testület eljárását, illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testülethez is. A békéltető testületek elérhetőségét a 2. számú melléklet tartalmazza
Amennyiben a fenti módok valamelyikén vagy egyéb tárgyalásos úton nem lehetséges a jogvita rendezése a Felhasználó bírósághoz fordulhat.
5. A Felhasználónak lehetősége van arra, hogy az online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos panaszát online vitarendezési eljárás keretében kezdeményezze panasza bíróságon kívüli rendezését. Az online vitarendezést a következő weboldalon kezdeményezheti, valamint szintén ezen az oldalon kaphat részletes tájékoztatást az online vitarendezés lehetőségéről és feltételeiről: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng =HU
XII. Adatvédelem, adatkezelés
1. Szolgáltató felhívja a Felhasználó figyelmét arra, hogy a birtokába kerülő, a Felhasználóra vonatkozó bármely információ, adat személyes adatnak minősül. A Szolgáltató kijelenti és szavatolja, hogy a számára hozzáférhetővé tett személyes adatokat, és a Felhasználó hozzájárulásával hozzáférhetővé vált információkat a mindenkori vonatkozó jogszabályokkal, így különösen az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvénnyel, valamint a AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2016. április 27-i (EU) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló 2016/679 rendeletével (GDPR) összhangban, bizalmasan kezeli, és kizárólag az adott Szolgáltatás céljára kezeli. Szolgáltató jogosult a Felhasználó által rendelkezésre bocsátott adatokat a jogszabályi keretek között kezelni, melynek keretében adattovábbítás nem történik.
2. A felhasználók személyes adatainak kezeléséről az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezik. Amennyiben a jelen ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató között eltérés lenne, úgy az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezései az irányadóak.
XI. Egyéb rendelkezések
1. A jelen Általános Szerződési Feltételek 2024. december 3-tól visszavonásig, illetve a módosítások hatályba lépéséig maradnak hatályban. A Szolgáltató - a jogszabályi keretek között - fenntartja az ÁSZF és az abban hivatkozott dokumentumok egyoldalú módosításának jogát, amelyet a Felhasználó kifejezetten elfogad. Az ÁSZF és/vagy a hivatkozott dokumentumok módosítását a Szolgáltató a módosulás hatálybalépését megelőzően legalább 15 nappal korábban nyilvánosságra hozza a Felületen. Nem minősül az ÁSZF módosításának az, ha a Szolgáltató az ÁSZF-ben esetlegesen előforduló elütéseket, helyesírási hibákat korrigál, vagy olyan pontosításokat eszközöl, amelyek az ÁSZF szerint létrejövő Szerződés teljesítésére, annak és/vagy a Szolgáltatás bármely elemére nincsenek releváns kihatással. Nem minősül az ÁSZF módosításának az sem, ha a Szolgáltató saját magára vonatkozó adatot korrigál vagy aktualizál. Az itt hivatkozottak szerint korrigált, aktualizált ÁSZF közlése, továbbá azon módosított ÁSZF közlése, amely esetben a jogszabályi változás, hatósági aktus, illetve állásfoglalás, vagy egyébként jogszabályból folyó kötelezettség teljesítése tette szükségessé a módosítást, az ÁSZF -ben egyébként irányadó 15 napos határidőnél rövidebb is lehet. A Felhasználó mindezt kifejezetten tudomásul veszi és elfogadja. Az ÁSZF-re és az annak alapján létrejövő szerződésekre, illetve kötelmekre a magyar jog az irányadó. Amennyiben az ÁSZF idegen nyelvű és a magyar változata között ellentmondás van, úgy a magyar nyelvű változat az irányadó. A jelen ÁSZF-nek a Felhasználóval való megismertetéséről a Szolgáltató olyan módon gondoskodik, hogy arra a regisztráció alkalmával hivatkozik a pontos elérési útvonal megjelölésével. Az ÁSZF mindenkori hatályos és teljes szövege a Felületen és az Appban közzétételre kerül.
*Budapest, 2025. február 11