A döntés értelmében Palmer teljes jogi védelmet kapott a „Cold Palmer” név kereskedelmi használatára. Ez lehetővé teszi számára, hogy a márkát számos terméken értékesítse – a listában olyan különféle áruk szerepelnek, mint szappanok, fürdősók, rágcsálnivalók, borotvapengék, mobiltelefon-tokok, játékok, karácsonyi díszek, vagy plüssmackók.
Az engedély 2034. november 25-ig érvényes, és ezt 10 évente meg lehet újítani. A „Cold Palmer” védjegy kérelmét a játékos saját cégén, a Palmer Management Limited-en keresztül nyújtotta be. A folyamatot azonban egy pillanatra megakasztotta a franciaországi Château Palmer borászat, amely tiltakozott a névhasználat ellen, mivel a „Palmer” már szerepel saját védjegyükben. A vitát Palmer végül úgy rendezte, hogy eltávolította a borokra vonatkozó kategóriát a kérelméből, így az jóváhagyhatóvá vált.
Jogászok szerint a döntés logikus lépés Palmer részéről.
Amikor egy játékos levédeti a becenevét vagy a saját márkáját, azzal a brandje identitását védi. Ez nemcsak karrierje csúcsán hasznos, hanem hosszú távú bevételt is biztosíthat liszenszelés útján – például videojátékokban vagy ruházati termékeken.
A védjegy birtoklása azt is jelenti, hogy Palmer könnyebben felléphet azokkal szemben, akik engedély nélkül használnák a nevét.
Palmer már most több nagyvállalat arca: szponzora a Nike, a Beats by Dre globális nagykövete, valamint együttműködött Burberry-vel és a boohooMAN divatmárkával is. A védjegy tehát nemcsak jogi védelem, hanem a személyes márka tudatos építésének része.
A „Cold Palmer” védjegy kiterjed szinte minden elképzelhető kategóriára: ékszerekre, kávéra, autókra, játékkártyákra, távcsövekre, és még sok másra. A borokra vonatkozó rész már nem szerepel benne, de a likőrök, röviditalok és alkoholos energiaitalok kategóriája továbbra is maradt.
Palmer a gólörömét is be kívánja jegyeztetni – ez a „remegős” mozdulat, ami a „Cold Palmer” becenévhez kapcsolódik. A kérelmet egy két másodperces videóval adta be, de ez nem tiltja meg másoknak, hogy ugyanígy ünnepeljenek a pályán. A mozdulatot egyébként Aston Villa-játékos Morgan Rogers inspirálta, akivel együtt játszott a Manchester City utánpótlásában.
Mit jelent ez a Chelsea számára?
A Premier League szerződései nem tartalmaznak kitételt a védjegyekre, így a Chelsea-nek is engedélyt kell kérnie a „Cold Palmer” márka használatához. Ugyanez érvényes más partnerekre, például az EA Sports-ra is, akiknek a EA FC videojátékban szerepeltetni szeretnék Palmer nevét vagy ünneplését.
Nem Palmer az első játékos, aki így tett: David Beckham, Cristiano Ronaldo, Lionel Messi, Kylian Mbappé, Marcus Rashford, Erling Haaland és Gareth Bale is levédették saját nevüket, becenevüket vagy ikonikus mozdulatukat.