F1-hírek: Kiderült, ez okozhatta a biztonsági autó ritka balesetét

Csütörtökön, az ilyenkor megszokott módon a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pár kör erejéig kiküldi az adott F1-es pályára a biztonsági autót, hogy felmérje a pálya állapotát és ellenőrizze az esetleges rendellenességeket. Azonban nem várt eseménnyel zárult ez, mivel Bernd Maylander, a biztonsági autó vezetője a monzai pálya utolsó kanyarjában beleállította Aston Martinját a gumifalba. Mint kiderült, műszaki probléma okozta a balesetet.

A vezetői hiba szinte azonnal kizárható volt, mivel a balesetről készült videón jól látható, amint Maylander rájön, hogy valami eltört az autóban és szándékosan forgómozgásba küldte azt, ezzel csökkentve az ütközési sebességet. A Motorsport-Total.com információi szerint fékhibáról lehetett szó. 

Az ezt követő vizsgálatokon megerősítették, hogy sem a pilóta, sem segédje nem sérült meg a balesetet követően, melyet később az egykori német versenyző is megerősített: „A becsapódás nagyot szólt, de semmim sem fáj, még a nyakam sem” – mondta Maylander az Auto Motor und Sportnak. 

„A Tecpro-fal és az öt sornyi gumifal tette a dolgát. Ez volt nekem az első élményem a Tecpro-fallal, amikor én versenyeztem, ez a technológia még nem létezett”
– hozzátette, hogy sokként élte meg, mivel legutóbb 25 éve szenvedett baleset, még aktív versenyzőként.

Ezekre az esetekre természetesen a FIA-nak van tartalékautója, hiszen minden futamra három biztonsági autót is szállítanak, az ehhez hasonló esetek miatt.

Egyébként nem ez az első eset a Forma–1-ben, amikor biztonsági vagy orvosi autóval történt incidens. 2000-ben Alex Ribeiro balesetet szenvedett egy pályateszt során Monacóban, a Tobacco kanyarban a védőkorlátoknak ütközött. 2002-ben pedig Nick Heidfeld karistolta le az orvosi autó ajtaját, amikor Ribeiro éppen kiszállni készült egy Enrique Bernoldival történt baleset után.

EZT OLVASTA MÁR?