Elsősorban Fernando Alonso tehetett azért, hogy 2024-ben először ne csapaton belüli kettős siker szülessen a Forma–1-ben, ugyanis az Aston Martin rutinos pilótája rajtolt a Red Bullok mögül. Izgalmas csatára lehetett számítani a két McLaren és a két Ferrari között is, meglepetésre az évadban eddig kiválóan teljesítő Carlos Sainz indult a leghátrábbról közölük, a hetedik helyről. A helyszíni közönség nagy része Csou Kuan-jüben bízott, aki 16. helyről vágott neki hazai versenyének, a Kínai Nagydíjnak. Így festett a teljes rajtrács:
Ugyan Alonso lerajtolta Sergio Pérezt, a kétszeres világbajnok nem sokáig tudta tartani magát. Nemcsak a mexikói előzte vissza őt, hanem Lando Norris is maga mögé utasította. Egy pozíciót Sainz is vesztett, de ami ennél is meglepőbb volt, hogy néhányan (Cunoda Juki, Csou és Logan Sargeant) már az első tíz kör végére túl voltak az első kerékcseréjükön.
Nem sokkal később az élmezőny tagjai is – Lando Norris és Charles Leclerc kivételével – átestek a bokszkiálláson, sőt Max Verstappen a 19. körben már ismét vezetett. A Ferrari monacóija és a McLaren britje egy virtuális biztonsági autós fázist kihasználva cserélt kereket, amit Valtteri Bottas kiesésének köszönhetett.
LAP 20/56
— Formula 1 (@F1) April 21, 2024
We have a yellow flag
Bottas reports his "engine has gone" and is out of the race ❌#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/hf5l0w0VPk
A versenyirányítás végül a biztonsági autó mellett döntött, ami másodpercek alatt feleslegessé tette Verstappen hatalmas előnyét. Amikor az SC-t behívták, a mezőny több tagja is figyelmetlen volt a gázra lépéskor: Lance Stroll például Daniel Ricciardóba szaladt bele hátulról. Kevin Magnussen Cunodával ért össze – mindketten defektet kaptak, utóbbi fel is adta a versenyt –, így újabb biztonsági fázis következett, ami a 32. körben ért véget.
A következő körök leginkább Pérez és Leclerc csatájáról szóltak. A Red Bull versenyzőjének azért volt fontos, hogy minél előbb áthámozza magát a Ferrarin, mert még Norrist is üldözőbe kellett vennie a második helyért. Az első feladatot 39. körben teljesítette a mexikói. Ricciardo az ütközéséhez képest sokáig próbálkozott a folytatással, de végül idő előtt befejezte a futamot.
LAP 35/56
— Formula 1 (@F1) April 21, 2024
Ricciardo's race is run ❌
The Aussie gets a consoling pat on the back in the garage#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/WQB94SW9r6
A következő tíz körben Alonso került főszerepbe. A mezőny legidősebb tagja előbb a saját hibáját korrigálta egy kigyorsításnál, majd előzésekbe kezdett: az 50. körre Lewis Hamiltonon és Oscar Piastrin is túljutott, sőt a plusz egy pontot érő leggyorsabb kört is megfutotta a hetedik helyen.
Pérez végül nem érte utol Norrist, aki nagyszerű teljesítménnyel második helyen ért célba Verstappen mögött. A dobogósokat a két Ferrari követte Leclerc, Sainz sorrendben. A száguldó cirkusz két hét múlva Miamiban tér vissza.
A KÍNAI FUTAM VÉGEREDMÉNYE:
RACE CLASSIFICATION (LAP 56/56)
— Formula 1 (@F1) April 21, 2024
Win #58 for Verstappen, podium #15 for Norris 👏👏#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/5O5kKf8DA2