A Kongói Demokratikus Köztársaság után újabb mezszponzort szerzett a Barcelona
)
A Barcelona bejelentette, hogy megállapodást kötött a Midea technológiai márkával, amely a csapat mezszponzora lesz. A kínai cég logója a 2025/26-os szezontól jelenik meg a Barcelona mezén. A 190 000 alkalmazottat foglalkoztató Midea vállalat, amely tavaly közel 50 milliárd eurós bevételt termelt, a Fortune Global 500-as listáján a 246. helyen áll.
„Az FC Barcelona számára megtiszteltetés, hogy a 2026–2027-es szezontól a Mideát a nagy Barça-család tagjaként üdvözölheti” – nyilatkozta a klub honlapjának Rafa Yuste alelnök, aki bemutatta a megállapodást.
A megállapodás értelmében a Midea logója a mez ujján kap helyet, ott, ahol jelenleg az Ambilight felirat látható. A háztartási elektronikai cikkek gyártására szakosodott Midea a Manchester Cityt, valamint a Ferencvárost is szponzorálja.
Ez a gránátvörös kékek újabb lépése a szponzori bevételek növelésére. A klub nemrég újratárgyalta a sportszergyártó Nike-val kötött szerződését, jelenlegi főszponzora pedig a Spotify.
Az új megállapodás a Kongói Demokratikus Köztársasággal kötött 40-44 millió eurós üzletet követi, amelynek logója ettől a szezontól a mez másik ujján, valamint az edzőfelszereléseken is megjelenik. A Barcelonát kritikák érték a Kongói DK-val folytatott üzleti kapcsolatai miatt az országban uralkodó rossz emberi jogi helyzet okán, ami ellentmond a klub feltételezett értékeinek és imázsának.