A rajtgumik döntőek lehetnek Sao Paulóban
Ha azonban csak a slick gumikkal kapcsolatos stratégiákat nézzük, akkor a gumik kiválasztása, amellyel minden pilóta elkezdi a versenyt, döntőnek bizonyulhat a végeredmény szempontjából. A fő probléma az, hogy a Pirelli előrejelzése az első etap hosszára vonatkozóan nagyon hasonló a lágy és a közepes keverékű gumik esetében – 18 és 26 kör között mozog.
A leggyorsabb stratégia egy bokszkiállással jár: lágy gumikon rajtolva 24-30 körig, majd onnan a célig közepes keverékkel. Várhatóan ez a vezető pilótáknak kedvez majd, akik tiszta levegőben versenyezhetnek.
Ezt követi két kétkiállásos opció, a különbség az etapok hosszában van: 18-24 vagy 20-26 kör az elején lágy slick gumikkal, majd két különböző etap közepes keverékkel, ahol a két etap közötti különbség akár 7 kör is lehet.
Lehetséges egy egykiállásos stratégia is, lágy gumikon rajtolva rövid első etappal – 16 és 22 kör között –, majd onnan a célig kemény gumikkal, ami logikus, tekintettel arra, hogy a verseny teljes távja 71 kör. Ennek a stratégiának van egy változata is, amely közepes keverékkel indul, 20-26 körös etappal, majd onnan a célig kemény gumikkal.
Ha azonban esik az eső, akkor a slick gumik csak egy részét képezik a gumiválasztásnak, és az esőgumikkal való munka, különösen száradó pályán, szintén nagyon fontos tényező lesz.