A Fifty-Fifty rekordidővel fordult a Kékszalagon, több esélyes is kiesett a nagy szélben
)
A verseny honlapjának tájékoztatása szerint a Petrányi Zoltán vezette Audax Django nagyvitorla hidraulikája nem bírta a sebességet és elment belőle az olajnyomás, amivel továbbhaladva azt kockáztatták volna, hogy kidől az árbóc.
A Litkey Farkas kormányozta Process Solutions bumtörést szenvedett, és később Váradi Szabó János a Team Suzukival is feladta a Kékszalagot. Rajtuk kívül a katamaránok közül a Triniteam, a Cofidis, és a Fox 23 sem versenyez már, utóbbi kettő felborult.
Király Zsolt hajója, a Sponsor Wanted – amellyel a viharban megsérült Raffica és René Raffica helyett indultak – a kenesei bójánál árbóctörést szenvedett, így ők sem folytatják.
A verseny szervezőinek tájékoztatása szerint a rajthoz állt 479 hajó közül már több mint tíz feladta a Kékszalagot.
Az élen haladó MLS Raiffeisen Fifty-Fifty rekordgyanús, 2 óra 40 perc körüli részidővel fordult a Keszthelyi bójánál, a legutóbbi rekorddöntésnél 2023-ban 3 óra 2 perc 8 másodperc kellett nekik ehhez, azaz több mint 20 perccel gyorsabb a hajó idén, mint két esztendeje – közölték a verseny honlapján.
A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, a hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométeres út vár. A balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a Tihanyi-szoros érintésével haladnak, majd Keszthelynél fordulva térnek vissza Balatonfüredre.
Az időrekordot továbbra is a Józsa Márton vezette Fifty-Fifty tartja a 2023-ban elért 5 óra 3 perc 56 másodperces idővel.
Legtöbbször, tizenháromszor Litkey Farkas győzött a Kékszalagon.