Naponta 470 ember dolgozik hazánk legnagyobb sportlétesítményének területén, de később ez a szám akár az 1200-1400-at is elérheti, míg a teljes építkezésen várhatóan összesen 9000 munkás vesz részt. A száguldó cirkusz mezőnyének júliusi látogatása óta tíz toronydaruval folynak a munkálatok, a kivitelező munkatársai emellett lefúrtak 641 darab cölöpöt a paddock-épület és 730-at a főlelátó alapozásához.
)
A munkálat talán leglátványosabb része – a főtribün és a főépület földdel egyenlővé tétele – most ért a végéhez, de a legizgalmasabb még csak most kezdődik, ahogy az új tízezer férőhelyes lelátó és a legmodernebb technikákkal ellátott paddock szépen lassan elnyeri új külsejét.
„A fedett, napelemekkel borított főlelátó és a mögötte lévő, tízezer négyzetméteresre tervezett rendezvénytér 2025-re biztosan elkészül. A mínusz elsőig elbontott főépület alá két alagutat építünk, a célegyenes két oldala közötti közlekedés megkönnyítéséért – számolt be korábban Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a következő ciklus terveiről. Hozzátette, a paddock a jövő évi futamon már úgy fog kinézni, mintha teljesen kész lenne, de valójában csak 2026-ra, a Hungaroring átadásának 40. évfordulójára nyeri el végleges változatát.
)
A felújítás első üteme a tervezetteknek megfelelően májusban ért véget. Magába foglalta a főbejárat átalakítását, a paddock és a főtribün mögötti terület kibővítését, illetve a közműhálózat teljes körű felújítását. Ezek során 390 kilométernyi vezetéket építettek be, 3200 tonna betonacélt, 1674 köbméter előre gyártott vasbeton szerkezetet, valamint 32 ezer köbméternyi betont használtak fel, és 170 ezer köbméternyi földet mozgattak meg a munkálatok közben.
Elképesztő volt végigkövetni, hogy hétről hétre mennyit változik a Hungaroring, s hogy milyen ütemben zajlanak a munkálatok
– mondta a korábbi olimpiai bajnok kajakos az első periódus lezárását követően.
)
„Évek óta mondom, hogy az új érában megváltoztak az igények, megváltozott az F1 körüli üzleti világ, manapság a futamok már négynapos fesztiválnak tekintendők, amely igényekhez a pályáknak is alkalmazkodniuk kell.
A felújítás második ütemének határideje a jövő júliusi Magyar Nagydíj, míg a 2026-os futamra már megújult formájában tündökölve, a modern elvárásokat minden tekintetben kielégítve várja majd a Hungaroring a kilátogatókat."