Hatalmas káosz a Katari Nagydíj előtt

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Forma–1 hivatalos gumiszállító partnerével, a Pirellivel egyeztetett a Katari Nagydíj előtt.

A Forma–1-es Katari Nagydíj vasárnapi futama előtt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Pirellivel, valamint a csapatokkal tárgyalt arról, hogyan kerüljenek el baleseteket a versenyen. Az autókon található abroncsok ugyanis maximum 18 kört bírnak ki a magas kerékvetők terhelése miatt.

A sprintfutamon – amelyen Max Verstappen bebiztosította harmadik világbajnoki címét – az 50 milliméternél magasabb kerékvetők olyan szinten meggyengítik a kerekek szerkezetét, hogy az defekthez, vagy felületleváláshoz vezethet.

Ezért az FIA arra az elhatározásra jutott, hogy a futamon minden pilótának 18 kör megtétele után kereket kell cserélnie, igaz, a szövetség azt is figyelembe veszi, hogy a pilóták használták-e már korábban az abroncsokat, a használt gumiknál a korábban teljesített körszámot levonják a maximális 18-ból, ám a ki- és bevezető köröket nem veszik figyelembe. Egy, az időmérőn 5 körig használt gumi esetében ez azt jelenti, hogy a versenyen a 15 kört teljesített ez a szett.

Mivel a futam 57 körös, szinte biztosa három boxkiállást láthatunk a 19 órakor kezdődő futamon, de ez akár több is lehet, tekintve, hogy melyik versenyző hogyan használta korábban az abroncsait.

EZT OLVASTA MÁR?