Helmut Marko: „Ostobaság, hogy elveszik Verstappen bajnoki címét"

Büntetés várhat a Red Bullra, de Max Verstappen világbajnoki címe nincs veszélyben / Fotó: Mark Thompson/Getty Images
Ahogy korábban írtuk, az FIA hétfőn kiadott jelentése szerint két csapat is átlépte a 2021-es évre vonatkozó fizetési sapkát. Az Aston Martint és a Red Bull istállóját találták vétkesnek.

A Red Bull 2021-ben túllépte a 145 millió dolláros limitet – közölte az FIA, hozzátéve, hogy a vétség „kisebb” volt ugyanis, a csapat kevesebb mint 5 százalékkal, azaz 7,25 millió dollárral lépte túl a felső határt.

Az Auto Motor und Sport és a De Telegraaf értesülései szerint elsősorban szabályértelmezési eltérések állhatnak a Red Bull szabálysértése mögött. Utóbbi lap szerint a Milton Keynes-i gyár dolgozóinak ingyenes étkeztetése is belejátszhatott a túlköltekezésbe.

Az AMuS szerint az sem tisztázott, hogy a tervező mérnök, Adrian Newey fizetése beleszámít-e a költségsapkába, ez azért is fontos kérdés, mert a szabályok értelmében a három legjobban kereső alkalmazott bére nem tartozik a költségvetési sapka hatálya alá.

Az FIA vezetősége korábban bejelentette, hogy a költségvetési szabályok esetleges kisebb mértékű megsértése pénzügyi bírsággal, vagy azzal járhat, hogy csökkentik a csapat szélcsatornában vagy egyéb tesztelési lehetőségekkel eltölthető idejét, illetve akár a későbbiekben kevesebb összeget használhatnak majd fejlesztésre, mint a többi csapat. Rosszabb esetben pedig pontlevonás is érhetné a csapatot, vagy akár Max Verstappent, amivel elveszítené a tavalyi világbajnoki címét.

Helmut Marko azonban ezt a verziót ostobaságnak nevezte.

„Már korábban is elmondtam, hogy továbbra sem tudunk semmilyen kihágásról, ezért is vannak folyamatban egyeztetések az FIA-val. De az olyan pletykák, amelyek szerint Max Verstappen elveszítheti a 2021-es világbajnoki címét, teljesen nonszenszek. A múlt megmutatta, hogy még az extrém kihágásokat is enyhén büntette az FIA.

Enyhébb kihágások alatt vélhetően arra célzott a Red Bull tanácsadója, hogy 2013-ban a Mercedes különleges gumitesztet végezhetett el, amely egyértelműen segített a német csapatnak abban, hogy megoldódjanak a gumikopási problémáit. Míg a Ferrari 2019-ben egy az FIA-val kötött paktum után megúszta a motorjával való trükközést.