Izgalmas utolsó körök, Verstappen Amerikában is győzött

Ötvenedik futamgyőzelmét aratta a Forma–1-es Amerikai Nagydíjon a Red Bull kiválósága, Max Verstappen.

A futam előtt néhány órával járta be a sportsajtót a hír, amely szerint két csapat négy versenyzője is a bokszutcai rajtot választotta. Fernando Alonso, Lance Stroll, Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg sem állt a rajtrácsra.

A döntéseknek köszönhetően a következőképpen módosult a rajtsorrend:

A rajtprocedúra során viszonylag sokáig vártak a piros lámpák kialvásával, ami leginkábba a pole pozícióból induló Charles Leclerc-t lepte meg: a monacóit Lando Norris könnyedén lerajtolta a McLarennel. Carlos Sainz Lewis Hamiltont előzte meg az első kanyarokban, Max Verstappen pedig Oscar Piastrit maga mögé utasítva egy helyet javított.

Nem túl jól kezdtek a Ferrarik, amit a legjobban az bizonyít, hogy a hétszeres világbajnok Hamilton néhány körön belül előbb Sainz-ot visszaelőzte, majd Leclerc mellett is elhúzott. Sőt, a spanyol Verstappennel sem tudta tartani a lépést.

A 11. körre mind Piastri, mind Esteban Ocon feladni kényszerült a versenyt: kettőjük autója még a rajtot követően ütközött, egyikük sem úszta meg végzetes sérülés nélkül. Verstappen egy látványos féktávval Leclerc-en is túljutott.

Az élmezőnyből Verstappen nyitotta meg a kerékcserék sorát: az immár háromszoros világbajnok a közepest közepesre váltotta, kilencedik helyre jött vissza. A Red Bull klasszisa után Norris és Sainz is kiállt a bokszba – előbbi a kemény, utóbbi a közepes keverékre szavazott. A 19. körben Hamiltonnal közölték, hogy megpróbálják az egy kiállásos stratégiát.

A 24. körben már mindenki túl volt az első kerékcseréjén, Leclerc autójára keményeket tettek. Hamilton kiállása nem a legjobban sikerült, 3.6 másodpercig tartott.

A 28. körben Verstappen újabb mély féktávval bevetődött Norris mellé, és átvette a vezetést. A McLaren a 35. körben újabb kerékcserére hívta ki Norrist, aki ezúttal fehér oldalfalú gumikat kapott. A Red Bull azonnal reagált is erre, így Verstappen megőrizte helyét a brit előtt.

A 44. körben Hamilton visszavette a harmadik helyet Leclerc-től. A Mercedes végül elengedte az egy kiállásos taktikát, a brit legenda megkapta a közepes keverékeket, amelyek ellen a Ferrari monacóija nem tudott védekezni.

Az utolsó körökre Hamilton Norris megelőzésével megkaparintotta a második helyet, majd üldözőbe vette az élen autózó Verstappent. Alonso Aston Martinján meghibásodott a hátsó futómű, így a spanyolok közönségkedvencének elúszott a pontszerzése, noha a bokszutcából rajtolva egészen a kilencedik helyre kúszott fel.

Az 50. körben Leclerc mellett a csapattársa, Sainz is elhúzott – utóbbi a nagy barátját, Norrist is célba vette. Nem sokkal később Sergio Pérez is megelőzte a monacóit.

Miért kellett elengednem Sainz-ot? A verseny után megbeszéljük...

– kérdezte Leclerc a csapatától.

Az utolsó körök nagy kérdése az volt, hogy Hamilton utoléri-e Verstappent, amely végül nem következett be – ehhez viszont az is kellett, hogy a holland a lekörözött Cso Kuan-jü miatt nyithassa a hátsó szárnyát. Harmadik helyre Norris futott be, mögötte Sainz, Pérez és Leclerc ért célba. 

EZEKET OLVASTA MÁR?