Kimi Antonelli: Apám és Toto is fenékbe rúgtak Monza után
Az öreg kontinensen kívül az olasz pilóta rendkívül erősen teljesít, összesen 119 pontot gyűjtött, és kétszer állhatott dobogóra. Európában azonban, bármilyen furcsán is hangzik, a Mercedes pilótája mindössze három pontot szerzett, legjobb eredménye egy kilencedik hely volt hazai futamán, az Olasz Nagydíjon, Monzában.
Antonelli eredményeinek kiegyensúlyozatlansága magyarázható azokkal a nehézségekkel, amelyekkel Európában szembesült. Az öreg kontinensen a Mercedes pilótája két kiesést is elszenvedett műszaki hibák miatt, több incidensbe keveredett, és komoly problémái voltak az Ezüst Nyilak új hátsó felfüggesztésével, amelyet később eltávolítottak a W16-osról.
A Blicknek adott interjújában Antonelli elismerte, hogy ez az eredménybeli egyensúlyhiány nagyon furcsának tűnik, tekintve, hogy gyengébb eredményeit olyan pályákon érte el, amelyeket az ifjúsági bajnokságokból ismert.
Az olasz azt is elárulta, hogy apja, Marco és a Mercedes főnöke, Toto Wolff „fenékbe rúgták” a monzai csalódást keltő hétvége után, ami úgy tűnik, meghozta az eredményét.
Ez nagyon furcsán hangzik. Azt hittem, hogy Európában kamatoztathatom a tapasztalataimat, de aztán a valóság arcul csapott, ami meglepett. Olyan dolgokra számítottam, amelyek nem történtek meg, olyan dolgokra, amelyek minden alkalommal teljesen mások voltak. Gyorsan rájöttem, hogy minden hétvége másképp alakul. Európában voltak mechanikai problémáink, egyszerűen nem találtam a ritmust az új felfüggesztéssel. Nem éreztem magam kényelmesen a pilótafülkében, mert úgy tűnt, már semmi sem működik. Ez idegesebbé tett. Folyamatosan nyomás alá helyeztem magam, túlzottan agresszív voltam, és olyan hibákat követtem el, amelyeket általában nem szoktam. A főnököm, Toto Wolff és az apám alaposan fenékbe rúgtak Monza után. Ezek a szóbeli feddések és tanácsok fájdalmasak voltak, de szükségem volt rájuk. Újra a fontos dolgokra kellett koncentrálnom, hogy visszatérjek a régi formámhoz. Soha nem jöttem volna ki ebből a zűrzavarból egyedül. Egy hosszú megbeszélés a mérnökeimmel is segített
– magyarázta Antonelli.