Hirdetés

Max Verstappen: A C6-ot otthon is hagyhatnák

Verstappen szerint teljesen haszontalanok a C6-os gumik - Fotó: IMAGO
A Forma-1-es gumiszállító, a Pirelli tervezi a leglágyabb C6-os slick gumik módosítását, miután Max Verstappen, a világbajnok élesen bírálta azokat. A C6-os abroncsok ebben a szezonban jelentek meg, azzal a céllal, hogy kizárólag városi pályákon vagy olyan aszfaltcsíkokon használják őket, ahol nagyon alacsony a tapadási szint.
Hirdetés

Legutóbb Bakuban használták ezeket a slick gumikat, ahol a pilóták inkább a közepesen kemény C5-ös abroncsokat választották, Max pedig kijelentette, hogy a jövőben a Pirelli „otthon is hagyhatja a C6-os gumikat”.

Hirdetés

Azt hiszem, egy ponton beszélnünk kell a Pirellivel, és el kell mondanunk nekik, hogy egyszerűen otthon is hagyhatják ezeket a gumikat. Az egész hétvégét nagyon megnehezítették. A kvalifikációig nincs pontos összehasonlítási alapunk a közepesen kemény gumikkal, aminek semmi értelme.Nézze, ha ezek a gumik nem működnek itt… nem működtek Monacóban, nem működtek Imolában, és Montrealban sem. Akkor tényleg jobb, ha otthon hagyják őket

– magyarázta Verstappen.

Természetesen a Pirelli motorsport-igazgatója, Mario Isola tisztában van Verstappen reakcióival.

Láttam ezeket a megjegyzéseket, még nem volt alkalmam beszélni Maxszal, de meg fogom tenni. Mindenesetre ez nem sürgős kérdés, mivel az év végéig nem tervezzük a C6-os gumik használatát

Hirdetés

– magyarázta Isola a motorsport.com-nak.

Pedig eredetileg Szingapúrban és Las Vegasban is tervezték a C6-os gumik bevetését, de a Pirelli módosította a programját. Isola elmondta, hogy Las Vegasban az alacsony hőmérséklet miatt fennáll a veszélye, hogy a C6-os gumik súlyos graininggel küzdenek majd.

Ha valami pozitívumot akarunk találni a bakui gumiválasztásban, az a kvalifikáció bizonytalansága. Néhány pilóta a C6-os, mások a C5-ös gumikat akarták használni. A C6-os teljesítménye mégis jobb, mint a C5-ösé, de a különbség nem nagy, tizedmásodpercekben mérhető. A C6 nem volt lassabb, ahogy Max állítja, de nehezebb volt használni. Élesebb csúcsokkal rendelkezik, és kiszámíthatatlanabb a viselkedése, így nem könnyű kihasználni a C6 teljes potenciálját. Jelenleg a C5 és a C6 nagyon közel áll egymáshoz teljesítményben, jövőre az a cél, hogy nagyobb legyen köztük a különbség. Már tudjuk, mit kell tennünk jövőre, mit kell változtatnunk a C6-on az új homologizációhoz, de jövőre minden gumimodell más lesz. Megértem Max megjegyzéseit, amit mond, az nem sokban különbözik a mi elemzéseinktől, szóval nem értek vele egyet.

– tette hozzá Isola.

Legfrissebb videók
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés