Miért nem bánik jól a Ferrari a gumikkal?

Az Auto Motor und Sport górcső alá vette, hogy minek köszönhető az, hogy a Ferrari nem képes hosszú távon kezelni az abroncsait. A német lap szerint bár a technikai fejlesztések segítettek a maranellói alakulaton, a legfőbb problémát nem oldották meg.

A Ferrari egyértelműen gyors egy körön, de a hosszabb távokon már alulmaradnak a Red Bull-lal szemben. Bár egy új alvázzal próbálkoztak Suzukára, a Red Bullt így sem tudták behozni. A nyári szünet óta szinte ugyanaz a minta a hétvégéken: Leclerc rendre problémát okoz az osztrák istállónak az időmérő edzéseken, de a futamokon nem tud versenyre kelni Max Verstappennel. 

A legnagyobb probléma, hogy az időjárási körülményektől függetlenül nem képes óvni az abroncsait a Ferrari. Suzukában az esős viszonyok mellett is gyorsan túlmelegedtek a gumik. 

„Charles teljes erejével támadott, de hamar elkoptak a gumik. Egy csapatként kell szembenéznünk vele, hogy megértsük, mit tudunk jobban csinálni" - mondta Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke.

A szituáció ismerős, Szingapúrban körökön keresztül támadta Leclerc a Red Bullos Sergio Perezt, de néhány kör után elkoptak a gumik, s egyszerűen nem volt képes tartani a tempót. 

A Ferrari gumikopási problémái a nyáron jöttek elő, amikor is az FIA szigorított többek között a fenéklemez merevségén a „delfinezés" visszaszorítása érdekében. A paddockban azt mondják, hogy a Ferrarinak ezután újjá kellett építenie az autóját, amely miatt felborult az egyensúlya. 

A Ferrari új alvázat hozott a Japán Nagydíjra. A csapatfőnök pedig elégedett volt vele. „Úgy működik, ahogy vártuk. Pénteken esőben teszteltük. Ott kevés tapasztalatot tudtunk gyűjteni. A harmadik edzésen többet tanultunk száraz pályán. Az adatok megerősítik, hogy sikerült előrelépni" - tette hozzá Binotto.

Az egykörös tempónk jó volt. Most meg kell néznünk, mit tehetünk a gumikezeléssel." Leclerc valószínűleg a pole-ban lett volna, ha friss motorja van egy régebbi helyett. A GPS-adatokból kiderült, hogy a monacói vesztett némi időt csapattársával szemben az egyenesekben. Van némi bizonyíték arra, hogy a Ferrari az elmúlt négy versenyen ismét motort cserélt. 

A probléma orvoslása várhatóan nem idén fog megtörténni, ugyanis a Scuderia már jelezte, hogy ezt a szezont fejlesztések terén „elengedték."