– Miután kölcsönadtam a nevem néhány vezető globális márkának, és együttműködtem a szponzoraimmal, megértettem az üzleti élet finomságait. Már játékos-pályafutásom közben eldöntöttem, hogy visszavonulásom után saját vállalkozást szeretnék indítani. Az édességek és a cukrászsütemények gyerekkori szerelmet jelentettek, és később ezeket vittem az Egyesült Államokból az oroszországi barátaimnak is. Különböző formájú, színű és ízű gumicukorral találkoztam, amilyeneket korábban soha nem láttam otthon, innen indult el ez az egész – árulta el Sarapova, honnan jött az üzleti ötlete, hogy édességmárkát építsen.
Kezdetben 12-féle ízű gumicukrot tervezett, amellyel elindította a vállalkozását. És aztán jöttek másfajta édességek is, amelyek elnyerték a vevők tetszését.
– Kitaláltuk a Sugarpova nevet, és ezt követően szinte minden ment magától. Én magam dolgoztam a csomagoláson egy márkaügynökséggel, és olyan gyorsan összeállt, hogy nem is gondolkodtam kétszer a dolgokon.
Marija Sarapova az édességcégbe 11 évvel ezelőtt körülbelül 400 ezer fontot (172 millió forint) fektetett be, s ma már elképesztő összeget, 150 millió fontot (64 milliárd Ft) ér. És évente körülbelül 6,9 milliárd forintnyi hasznot termel tisztán. Kezdetben rengeteg kritika érte a cukros falatkák miatt, amikkel kifejezetten a fiatal közönséget próbálta megcélozni. Sarapovát nem érdekelték ezek a támadások, és neki lett igaza. Ma már 22 országban árulják a Sugarpova nevű különféle édességeket és prémiumcsokoládékat.
)
A most 36 éves egykori sportoló remekül remekül kamatoztatta tehetségét, eredményességét és népszerűségét. Az orosz világklasszis a 2000-es években meghatározó szereplő volt a női teniszben. Pályafutása során öt Grand Slam-bajnoki címet szerzett, köztük az elsőt már 17 évesen, 2004-ben Wimbledonban.
Karrierje azonban 2016-ban váratlanul megbicsaklott, 15 hónapra eltiltották, miután az Australian Openen fennakadt a doppingteszten. Ma már komoly és sikeres üzletasszony, több pénzt keres, mint játékosként.