Ocon: A Haasnak össze kell szednie magát a szezon második felére
)
A Hungaroringen viszont csupán a 17. rajthelyet tudta megszerezni, és végül a 16. pozícióban ért célba, miután egy merész egykiállásos stratégiát próbáltak meg – kevés sikerrel.
Egy nehéz nap volt, az biztos. Szerintem alaposan meg kell néznünk, hogy ha más stratégiát választunk, az adott volna-e valamit. Utólag úgy gondolom, hogy nem
– értékelt Ocon a futam után.
Most, hogy kiszálltam az autóból, azt érzem, kicsit szenvedtünk, különösen a végén, amikor nem tudtuk visszatartani a frissebb gumikon érkező gyorsabb autókat. De sikerült eléjük kerülnünk, így legalább megadtuk magunknak az esélyt. Jó rajtunk volt, de utána dolgoznunk kell azon, hogy jobban kontrolláljuk az autót, és javítsunk a tempónkon a verseny során. Nem vagyunk elég következetesek
A Haas idényét erőteljesen jellemzi a hullámzó teljesítmény: voltak hétvégék, ahol pontszerzést és Q3-as szereplést ünnepelhettek, máskor viszont már a Q1-ben elbúcsúztak.
„Ha visszanézünk a szezon első felére, vannak pozitívumok is, ez kétségtelen. Tisztességes mennyiségű pontot szereztünk, de nem vagyunk elég következetesek, és nem ott vagyunk minden alkalommal, ahol szeretnénk lenni.” – összegezte a francia pilóta a szezon eddigi részét.
)
Mindent beleadunk majd a szezon második felében. Ha megnézzük Spát, ott brutálisan jó volt a teljesítményünk, nagyszerű hétvégét zártunk. De nem tudjuk ezt produkálni minden egyes hétvégén – és ez az, amin változtatni kell. Dolgozunk rajta. Teljesen bízom a csapatban, és még messze nincs vége ennek a szezonnak.
A másik Haasban Ollie Bearman valamivel ígéretesebb helyről, a 11. pozícióból vágott neki a versenynek, és már az első kör végére feljött a 10. helyre. Ám az ő versenye is kisiklott, miután a második etap során sérülés keletkezett az autó hátsó részén.
„Az első etapban még a 10. helyen tudtam menni, de az egész szakaszban csak kapaszkodtam. Az autóval kapcsoaltos érzésem rossz volt, brutális túlkormányzottsággal küszködtem” – magyarázta Bearman. „A második etapban úgy tűnik, valahol megsérült az autó, mert nagy mértékű leszorítóerő-veszteséget tapasztaltunk. Onnantól világossá vált, hogy nem tudjuk befejezni a versenyt.”
)
Csalódást keltő volt. Gyakorlatilag csak túléltem, és ez nem jó érzés egy versenyen. Ki kell derítenünk, mi volt az oka, mert az utóbbi versenyeken nagyon jó érzésem volt az autóban, de ezen a hétvégén ez teljesen hiányzott
A Haas a nyári előtt 35 szerzett ponttal a konstruktőri világbajnokság 9. helyén áll, tíz ponttal lemaradva a Racing Bulls mögött, és 15 ponttal megelőzve a sereghajtó Alpine-t. A csapat célja világos: kiegyensúlyozottabb teljesítményt kell nyújtaniuk a szezon második felében, hogy tartani tudják a lépést a középmezőnnyel.