Öt hét múlva indul a Forma-1 az elmúlt évtizedek legnagyobb szabálymódosításaival, 23 futammal
)
E legfontosabb célok irányába halad a Forma-1, amelynek első futamára már csak öt hetet kell várni, március 20-án elrajtol az idei világbajnokság. Fontos szabályváltozások lépnek életbe, miközben még mindig nem tudni, Lewis Hamilton ott lesz-e a Bahreini Nagydíj rajtján.
A Telex.hu hosszas cikkben elemezte a 2022-es szezon legfontosabb szabályváltozásait, valamint a Forma-1 legfontosabb irányvonalat. Az egyik legfontosabb cél a nézők kiszolgálása, hogy ne feltétlen a szerencse döntse majd el a világbajnoki cím sorsát. A sorozat a környezettudatosság jegyében 2030-ra már teljesen karbonsemlegessé szeretne válni. A csapatok idei költségvetési plafonja pedig 140 millió dollár lesz idén. Jövőre már az állandó, 135 millió dollárra csökkentik majd.ű
Az új szabályok legfontosabb eleme, hogy 2022-től minél élesebb versenyt szeretnének. Ennek egyik feltétele, hogy az idei autók minél kevesebbet veszítsenek a leszorítóerőből éles versenyhelyzetekben. Ennek érdekében az eddigi tesztek alapján jelentősen csökkenni fog az autók által keltett turbulens levegő mennyisége.
Aerodinamikai szempontból lényegesen egyszerűbbé válnak majd az autók. Ismét bevezetik az 1980-as évek során betiltott „ground effect” használatát. Vagyis a leszorítóerő jelentős részét nem a szárnyak, hanem az autó alja és az aszfalt közötti szívóhatás fogja biztosítani.
Bevezetik az új, 18 colos felniket, és visszatérnek az autókra a keréktárcsák, amelyek szintén a tisztább áramlatot biztosítanak majd. Jelentősen növelik a motor elektromos oldalának teljesítményét is, 2030-tól pedig bioüzemanyag fogja hajtani majd az autókat.
A csapatok közül a Red Bull, az Aston Martin és a Haas (ők csak az új festést) bemutatta már a 2022-es autóját. Pénteken a McLarenen a sor, majd jönnek a többiek is, az alábbiak szerint:
- Február 14. – AlphaTauri
- Február 17. – Ferrari
- Február 18. – Mercedes
- Február 21. – Alpine
- Február 27. – Alfa Romeo