A Pirelli egy év után kivonja a leglágyabb gumijait
A C6-os keveréket azzal a céllal fejlesztették ki, hogy utcai pályákon használva nagyobb stratégiai variációt biztosítson.
A valóságban azonban ez a gumitípus rendkívül népszerűtlennek bizonyult a pilóták körében, akik mind a négy hétvégén kritizálták, ahol bevetették – Emilia-Romagna, Monaco, Kanada és Azerbajdzsán.
Ezeken a hétvégéken gyakran a közepesen kemény keverék (C5) jobban teljesített, mint a C6, nemcsak a versenyeken, ami várható, hanem a kvalifikációkon is.
Jövőre azonban a C6 már nem okoz gondot a pilótáknak, miután a Pirelli úgy döntött, hogy elhagyja ezt a keveréket.
Az olasz vállalat hivatalos indoklása szerint a tesztek során a C5 és a C6 közötti tempókülönbség rendkívül kicsi volt, ezért a Pirelli úgy döntött, hogy jövőre csak öt különböző típusú száraz aszfaltra való gumit (C1-C2-C3-C4-C5) biztosít a csapatoknak és a pilótáknak.
A 2026-os szezonra vonatkozó gumikeverékek végleges homologizációjára december 15-én kerül sor.
Mielőtt ez megtörténne, a csapatoknak lehetőségük lesz kipróbálni őket a hagyományos egynapos teszten, amelyet a Yas Marina pályán rendeznek meg a 2025-ös szezon vége után két nappal.
Ezen a teszten a csapatok nem próbálhatják ki a legkeményebb gumikat (C1), amelyek egyáltalán nem működnének az Abu Dhabi pályán.