Hirdetés

Meglepő helyre kerülhetnek a Bajnokok Ligája közvetítési jogai

Az UEFA 5 milliárd eurós bevételre számít
Az UEFA 5 milliárd eurós bevételre számít - Fotó: IMAGO
Az UEFA forradalmasítani készül az európai kupasorozatok közvetítését 2027-től, aminek következtében a streamingóriások szerezhetik meg egy-egy mérkőzés globális exkluzív jogait minden fordulóban.
Hirdetés

A Press Association értesülései szerint az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) a 2027–2033-as televíziós jogok pályázatán egy új, globális első választási lehetőséget fog javasolni, amelyre a Netflix, a Disney+, az Amazon vagy a DAZN streamingóriások is felfigyeltek.

Hirdetés

Ez az újdonság lehetővé tenné, hogy ezen platformok egyike kizárólagosan és világszerte közvetítsen egy mérkőzést minden fordulóban az európai kupasorozatokból, megerősítve ezzel az európai labdarúgás digitalizációjába és a torna globális elérésébe vetett bizalmat. A folyamathoz közel álló források szerint az UEFA és az európai klubok szezononként mintegy 5 milliárd eurós bevételre számítanak a televíziós és kereskedelmi jogokból – ami jelentős növekedés a jelenlegi ciklus 4 milliárd fontjához képest.

A pályázat hivatalos elindítását október 13-ra tűzték ki, az UEFA és az Európai Labdarúgóklubok (EFC) között létrehozott UC3-on keresztül. Az EFC szerdai közgyűlésén Aleksander Ceferin, az UEFA elnöke kiemelte az új modellben rejlő potenciált az európai labdarúgás további növekedésének ösztönzésére.

Ezen partnerség révén a játék növekedni fog. És a Relevent [marketingügynökség] mellettünk állva a legerősebb csapattal rendelkezünk ahhoz, hogy ez megvalósuljon. Együtt valami egyedit, ambiciózusat építünk – hogy a leginkább magával ragadó, leginnovatívabb és leginkább hozzáférhető labdarúgást kínáljuk

– mondta a vezető. Ceferin hozzátette, hogy a cél nemcsak a „fő bevételi források bővítése”, hanem új szurkolók vonzása és különböző közönségek bevonása is:

Hirdetés

Új rajongókat szeretnénk inspirálni, hogy kövessék versenyeinket, és növelni szeretnénk az elkötelezettséget az új közönségekkel, különösen a folyamatosan változó média- és közvetítési jogok környezetében. A digitális platformok maximális kihasználásával mindenkihez közelebb hozzuk a játékot, mint valaha.”

Legfrissebb videók
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés