Mekkora összegért cserélhet gazdát az Újpest FC?

Ahogy arról a Sportál elsőként beszámolt, egyre inkább a levegőben lóg a tulajdonosváltás Újpesten, Roderick Duchatelet megválhat a lila-fehér egyesülettől. A hír kapcsán arra voltunk kíváncsiak, hogy vajon milyen tényezők befolyásolják a vételárat.

Ahogy arról a múlt héten elsőként beszámoltunk, egyre több helyen hallani, hogy a MOL Zrt. komoly szerepet vállal Újpesten. A lila-fehér klub kapcsán évek óta folyamatosan hír, hogy jön majd egy új tulajdonos, aki megvásárolja Roderick Duchatelet-től a klubot, de most úgy tudjuk, hogy célegyenesben vannak a tárgyalások.

A hír kapcsán arra voltunk kíváncsiak, hogy vajon milyen tényezők befolyásolják a vételárat.

„Mielőtt megtörténik a tulajdonosváltás, nehéz bármit mondani a konkrét összegről mondta a Sportálnak Kőszegi András, márkatanácsadó. Más kérdés a klub vételára és más kérdés a klub márkaértéke. A márkaérték és az abban rejlő potenciál jelentős részét képezheti a teljes vételárnak. A márkaérték számítása bonyolult dolog, nagyon sok piaci részlet alapján értékelik. Természetesen ennek a futballklubok esetében is több paramétere van, az Újpest értékét is több tényező befolyásolja, de ha röviden kellene válaszolnom, azt mondanám: pontosan annyi az ára a klubnak, amennyit a vevő hajlandó kifizetni érte. Bármilyen klisésen is hangzik, de ez az igazság. Ha kicsit mélyebbre megyünk, akkor nyilván a sportteljesítmény megkerülhetetlen. A közelmúltban az Újpestnél ez megkérdőjelezhető volt, ugyanakkor a márka felbecsülésénél természetesen a múlt és a tradíciók is sokat számítanak. A második legfontosabb szempont a klub szurkolóinak létszáma, hűsége és szenvedélye. A globális és a lokális piac ilyenkor egyaránt számít, nyilván a lila-fehérek tábora kisebb, mint az öt topligában szereplő csapatok esetében, de a hűségük és a szenvedélyük megkérdőjelezhetetlen.”

„Emellett mérlegelni kell a klub infrastruktúráját, illetve azt, hogy mennyire rendezettek a névvel, a címerrel, a különböző arculati elemekkel kapcsolatos jogok. Szintén lényeges a vételár szempontjából, hogy milyen a klub média jelenléte, a marketing-stratégiája, hogy milyen szponzorációs szerződésekkel rendelkezik, kik a partnerei, mennyire pozitív vagy éppen negatív a megítélése a közvéleménynél. És persze az sem mellékes, hogy a társadalmi kérdésekben mennyire vállalnak szerepet, mekkora a márkapotenciál az egyesületben.”

 „Azért is nehéz konkrét összegről beszélni, mert a vevőről, és a szándékairól, a képviselt értékekről és a hosszútávú stratégiai terveiről még semmit sem tudunk. Ezzel együtt, ha klubot akarnék vásárolni Magyarországon, akkor márka potenciál szempontjából jó döntésnek tűnne az Újpest.”

AZ NB I ÁLLÁSA

EZT OLVASTA MÁR?