Max Verstappen pesszimista a Las Vegas-i sikert illetően
A Red Bull pilótája úgy véli, „nem garantált, hogy itt is gyorsak leszünk” a Las Vegas-i Nagydíj első két szabadedzése után, annak ellenére, hogy idén már sikeres volt más, alacsony leszorítóerőt igénylő pályákon.
Verstappen a hétvégén a szezonbeli hatodik nagydíjgyőzelmére hajt, és továbbra is harcban van az ötödik sorozatban megszerzett bajnoki címéért, azonban jelenleg 49 ponttal lemaradva Lando Norris mögött.
49 points is separating the top 3 in the drivers championship 👀
— EverythingF1 (@joinEF1) November 20, 2025
With 83 points on offer, it’s a fight to Abu Dubai. #F1 #WDC pic.twitter.com/r6Gzzw2i8T
A holland pilóta korábban, 2023-ban már nyert a Las Vegas-i helyszínen, amikor az bekerült a versenynaptárba. A pálya és a helyszín egyedi kihívást jelent a nagy sebességű, alacsony leszorítóerőt igénylő konfigurációja és a hideg hőmérséklet miatt.
Verstappen idén Monzában és Bakuban is győzni tudott, olyan pályákon, amelyek az alacsony légellenállású beállítások miatt kedveznek a Red Bull RB21-es modelljének. A pilóta szerint azonban a Las Vegas-i helyszín teljesen más kihívást jelent, és nem garantált, hogy meg tudja ismételni korábbi teljesítményét.
Itt sokkal hidegebb van, és a pálya felülete nagyon csúszós, így nem lehet összehasonlítani más pályákkal csak azért, mert alacsony a leszorítóerő. Nem garantált, hogy itt is gyorsak leszünk
Verstappen a nyitó egyórás edzést a negyedik helyen zárta, alig lemaradva csapattársától, Cunoda Jukitól, aki valamivel több mint két tizedmásodperccel volt lassabb a leggyorsabb kört futó Charles Leclerc-nél.
A második szabadedzésen a pályaellenőrzések miatti két megszakítás megzavarta a lágy gumikon végzett időmérős szimulációkat számos pilóta, köztük Verstappen számára is, aki nem tudott mért kört futni a piros oldalfalú abroncsokon.
Így végül csak a kilencedik helyen végzett, bár mindössze fél másodperccel maradt el Norristól, aki a lágy gumikon érte el idejét. Verstappen kiemelte, hogy a gumik megfelelő működési tartományba hozása kulcsfontosságú lesz.
„Rendben volt, de a megszakítások miatt kicsit nehéz volt megérteni, mit kell tennünk” – mondta Verstappen, amikor az autó általános egyensúlyáról kérdezték. „Azt hiszem, még egy kicsit javulnunk kell, hogy több tapadást találjunk. Nyilvánvalóan a pálya is sokat javul minden edzésen, így megpróbálunk erre koncentrálni, és megnézni, hogyan tudjuk a gumikat működtetni az időmérőn és a versenyen.”