Borzalmas hétvége áll a Red Bull mögött, Verstappen pedig szkeptikus
)
A leintés után Helmut Marko elismerte: a stratégiát sem sikerült jól időzíteni, de a problémák mélyebbek — hozzátette ugyanakkor, sejtik, mi állhat a háttérben.
„Az egykiállásos taktika jobb lett volna, mert nagyon nehéz volt előzni – mondta a csapat tanácsadója. – Szóval talán a hatodik vagy ötödik hely lehetett volna reális, de a tempó… hát, furcsa. Két-három körig ugyanazokat a köridőket hozta, mint az élmezőny – viszont úgy véljük, tudjuk, mi ment félre.”
„Az első etapban már elfogytak a gumik, a másodiknál meg azt hittük, előzhetünk – és láttuk is pár körig, hogy megvan a sebesség, de aztán vége lett.”
Verstappen versenye jól indult: megelőzte Liam Lawsont, majd Lance Strollt is maga mögé utasította. Ám hamar beszorult a DRS-vonatba, ahol Alonso és Bortoleto tartotta fel a sort, és hiába volt friss gumija, a forgalom miatt nem tudott előrelépni.
A holland a 17. kör végén állt ki először kerékcserére, ám a mezőny sűrűjébe tért vissza, ahol több körbe telt, mire előbb Hülkenberget, majd Gaslyt is legyűrte. Hamilton ellen is hosszú csatát vívott, és csak a 4-es kanyarban tudta megelőzni – amiért később a stewardok is behívták, igaz, nem büntették meg.
Verstappen végül Isack Hadjart is megelőzte, majd a 48. kör végén újabb kerékcserére szánta rá magát. Lawson viszont ismét elé került, és már nem tudta visszaelőzni – így a 9. helyen zárt.
A hétvége során a Red Bull mindkét versenyzője tapadási problémákra panaszkodott. Marko a Pirelli-gumik működésképtelenségében látja a fő okot:
A gumik nem működtek. Azt mondom, csak itt fordult elő, és nem fog megismétlődni, ha igazunk van abban, amit gondolunk.
Verstappen azonban nem volt ennyire biztos a dologban, amikor a verseny után erről kérdezték.
„Nem tudom még – reagált. Kicsit könnyű ezt kijelenteni, de majd meglátjuk.”