Max Verstappen: Nem mondhatjuk azt, hogy akkor kukázzuk az egészet
)
A szezon első felében több csapat – köztük a Red Bull – is felvetette, hogy az FIA vizsgálja meg, hogyan képes a McLaren annyira jól kordában tartani a hátsó abroncsok hőmérsékletét. A Miami Nagydíj környékén még vízhűtéses technikai trükközésről is szárnyra kaptak pletykák, de azokat az FIA később egyértelműen cáfolta.
Verstappen a Magyar Nagydíj előtti nyilatkozatában megerősítette: a McLaren valóban jobb a gumikezelésben – különösen esőben.
Határozottan jobbak a gumikkal. Sokkal jobban képesek életben tartani az abroncsokat. Ez különösen jól látható vizes pályán, intermediate-gumikon. Ha valakinek jó a gumikezelése, az ezen a keveréken még jobban kijön, mert ez a gumi sérülékenyebb, gyorsabban túlmelegszik – ők viszont ezt nagyon jól kézben tartják.
Ezután egy másik kulcsterületre is rámutatott:
Ugyanakkor szerintem a középtempós teljesítményük hihetetlen, összehasonlítva – mondjuk úgy – a mezőny többi részével. Az, ahogy az autójuk forog az első tengely körül, miközben nem vesztik el a tapadást hátul, egészen elképesztő. Ez valami olyan, amit nekünk is el kellene érnünk.
Ez a megállapítás tökéletesen összecseng Andrea Stella, a McLaren csapatfőnökének Spa utáni nyilatkozatával. A szakember akkor úgy fogalmazott, hogy a belgiumi pálya karaktere pontosan megfelel az MCL39-es kódjelű versenygép erősségeinek.
„Spa sokkal inkább a közepes sebességtartományról szól, amely körülbelül 200 km/h köré esik. Ez az a tartomány, ahol a McLaren nagyon jól teljesít” — mondta a szakember.
Verstappen a Hungaroringen őszintén beszélt saját bajnoki esélyeiről is, amelyek szerinte már csak matematikailag élnek. Mégis fontosnak tartja, hogy a Red Bull mérnöki szempontból ne engedje el az idei évet.
Ha reálisan nézzük, idén nagyon nehéz lesz felvenni a versenyt a McLarennel. Sőt, már az is elég nehéz, hogy a Ferrarival és a Mercedesszel harcoljunk. De még mindig rengeteg lehetőség van arra, hogy jobban megértsük az autót és annak viselkedését. Természetesen az új autót már a következő évre építjük, ez a folyamat már javában zajlik. De mérnöki szempontból még mindig sokat tanulhatunk az idei év során is. Nem lehet egyszerűen azt mondani, hogy ‘oké, idén nem nyerjük meg a bajnokságot, akkor kukázzuk az egészet’. Mindig van mit átvinni a következő szezonra.