Visszatért a száguldó cirkusz: pénteki osztrák szabadedzésekkel rajtol a Forma1 2020-as idénye

Üres lelátók előtt zajlik majd a száguldás az ausztriai Spielbergben. / Fotó Profimedia
Spielberg — Közel négy hónapos csúszással, de a pénteki, ausztriai szabadedzésekkel elkezdődik végre a 2020-as Forma–1-es szezon.

A koronavírus-járvány miatt teljesen át kellett írni a versenynaptárt, szigorú egészségügyi és biztonsági intézkedéseket vezettek be, de a jogtulajdonos és a mezőny tagjai is úgy vélik, izgalmas küzdelmet láthatnak majd a rajongók – szigorúan a televízió képernyője előtt ülve.

Spielbergben dupla futamot rendeznek (vasárnap Osztrák, rá egy hétre Stájer Nagydíj lesz), többek között kötelezővé tették a maszk viselését, a kézfertőtlenítést, a távolságtartást, míg a csapatok csak és kizárólag egymástól teljesen elszeparálva végezhetik a munkájukat a zárt kapus eseményeken. A résztvevők ugyan elszántak, de ne legyen kétségünk afelől: az idei lesz minden idők legfurcsább világbajnoksága.

A francia Esteban Oconnak és a mezőny többi tagjának is maszkot kell viselnie. / Fotó: Profimedia

Az egészség a legfontosabb

0 néző lesz a Forma–1-es szezonnyitón, az osztrák kormány a 10 ezer főt meghaladó szabadtéri rendezvények megtartását csak szeptember elsejétől engedélyezi.

8 nagydíj helye biztos eddig a 2020-as versenynaptárban, sorrendben: Ausztria (Spielberg), Ausztria (Spielberg), Magyarország (Mogyoród), Nagy-Britannia (Silverstone), Nagy-Britannia (Silverstone), Spanyolország (Barcelona), Belgium (Spa-Francorchamps) és Olaszország (Monza) ad egyelőre otthont futamnak.

46 szállodában szállásolják el a résztvevőket a térségben. A hotelek alkalmazottjait már hetek óta tesztelik Covid–19-re, s az összes szobát fertőtlenítik, hogy „steril” körülmények várják a száguldó cirkusz tagjait.

63 napig nem dolgoztak az F1-es gyárak a világjárvány miatti bezárások és szigorítások miatt. Az elmaradt márciusi, ausztrál, melbourne-i idénynyitót követően karanténba vonult mindenki, s ez az időszak májusban ért véget.

78 oldalas az a dokumentum, amelyet a Nemzetközi Automobil-szövetség adott ki a világot sújtó koronavírus-járvány miatt bevezetett sportági változtatásokról.

80 ember alkothatja maximum a csapatokat, de közülük egyszerre csak 60-an dolgozhatnak az autókon. A Sauber például 55 főt utaztat Ausztriába a hinwili főhadiszállásáról, és 12 alkalmazottat kap a motorpartnerétől, a Ferraritól.

A nyolcvan fős csapatokban egyszerre maximum hatvan ember dolgozhat az autók tökéletesítésén. / Fotó: Profimedia

220 kamion, teherautó, szállító jármű kellett volna ahhoz, hogy az istállók felépíthessék a csillogó-villogó motorhome-jaikat, így a csökkentett kapacitás és a fertőzésveszély miatt csak konténerváros épül a pályán.

2100 ember dolgozik azért a helyszínen, hogy lebonyolítható legyen a Forma–1-es Osztrák (július 5.) és a Stájer (július 12.) Nagydíj a spielbergi pályán.

12 000 koronavírustesztet végeznek el előreláthatólag az osztrák helyszínen, de a jelenlegi kapacitás alapján akár 15 ezer mintavételre is van lehetőség. Minden egyes résztvevőnek hetente legalább két ellenőrzésen kell átesnie.

630 milliárd forintnyi összeg volt tavaly a Forma–1 összbevétele, ez a summa a vírusjárvány okozta veszélyhelyzet miatt csökkentett vagy éppen kiesett futamrendezői jogdíjak miatt idén biztosan jóval alacsonyabb lesz.