Vizsgálatot indít a Ferrari Leclerc drámai tempóvesztése miatt
)
„Az első 40 körben teljesen kontrolláltuk a futamot” – mondta a Ferrari csapatfőnöke, a verseny után. „Az első etap kiváló volt, a második nehezebb, de még rendben volt – viszont a harmadik teljes katasztrófa volt.”
Az autó nagyon nehezen vezethető lett, az egyensúly teljesen elveszett. Egyelőre nem tudjuk, mi történt – ki kell vizsgálnunk, történt-e valami a kasztnival, vagy más technikai hiba.
Leclerc is érzékelte a gondokat, a rádión idegesen említett bizonyos „dolgokat”, melyek „nem történhettek volna meg”. Vasseur szerint az utolsó etap első köre után már egy másodperccel romlott a tempó, és ezzel elindult egy negatív spirál.
„Megkérdezte, nem hibáztunk-e az első szárny állításával a kiállásnál. De nem – egyszerűen elveszett a teljesítmény” – magyarázta Vasseur. „A 38. és 43. kör között körönként nyolc-tíz tizedet veszített. Ezt nevezhetjük hógolyó-effektusnak.”
Leclerc végül a negyedik helyen ért célba, miután George Russell a futam hajrájában megelőzte őt – a brit pilóta szerint a Ferrari emelhette a guminyomást, hogy elkerülje a padlólemez túlzott kopása miatti esetleges kizárást. Vasseur azonban ezt nevetséges feltételezésnek tartja.
Őszintén szólva azt hittem, Charles nem is fogja befejezni a versenyt. Ebben a helyzetben szerencsés, hogy egyáltalán pontot tudtunk szerezni a negyedik hellyel.
A csapat most vizsgálatot indított annak kiderítésére, mi okozta a teljesítmény hirtelen eltűnését. Vasseur szerint előfordulhat, hogy valamely alkatrész meghibásodott.
„Egyelőre semmit nem látunk, de valószínűleg találunk majd valamit” – zárta gondolatait a francia szakember.