Charles Leclerc megvédte csapata döntését a Kanadai Nagydíj után
)
Charles Leclerc a nyolcadik helyről rajtolt el Montrealban, kemény keverékű abroncsokon, amely lehetővé tette számára, hogy a közepeseken elstartoló versenytársak első bokszkiállása után feltörjön a második helyre.
Az abroncsok élettartama azonban aggasztotta a Ferrarit, és a csapat igyekezett minimalizálni azt az időt, amit Leclerc a keményeken tölt. Ez indokolta egy bizonyos B-terv alkalmazását, amely két kiállást tartalmazott, szemben a C-tervvel, amely egyetlen kerékcserével járt volna számára.
Leclerc az első kiállása előtt és után rádión egyeztetett versenymérnökével, Bryan Bozzival, ami alapján úgy tűnt, ismét félreértések adódtak a Ferrari csapatán belül, mivel a versenyző a C-tervet preferálta. A leintés után azonban a monacói pilóta megvédte csapatát.
Egy ponton megegyeztünk egy dologban, de aztán a csapat úgy döntött, hogy két kiállásra váltunk, amivel akkor nem értettem egyet. Én biztos voltam az érzéseimben, de tudom, nekik sokkal több információjuk van a helyzetről. Végtére is úgy gondolom, hogy a gyengébb eredmény főként az első szabadedzésen elkövetett hibámnak és a kvalifikáción tapasztalt forgalomnak köszönhető. Nem hiszem, hogy a stratégia nagy különbséget jelentett volna.
Leclerc végül ötödik lett, így 10 ponttal távozott Kanadából. Csapattársa, Lewis Hamilton hatodikként futott be.