Képes lesz Verstappen megtörni a szingapúri átkát?
,fit(700:467))
A Szingapúri Nagydíjon hagyományosan csak egy boxkiállás történik, aminek két fő oka van: a viszonylag nehéz előzési lehetőségek a „Marina Bay” pályán, valamint a szingapúri pálya meglehetősen hosszú boxutcája.
Korábban a boxutcában a sebesség alacsonyabb volt a szokásos 80 km/h-nál, de idén úgy döntöttek, hogy 60-ról 80 km/h-ra emelik, hogy több stratégiai lehetőséget nyissanak meg a csapatok előtt. Az edzések adatai szerint most egy boxkiállás körülbelül 22,8 másodpercbe kerül, szemben a 12 hónappal ezelőtti 28,5 másodperccel.
Ennek ellenére az a várakozás, hogy idén is csak egy kerékcsere lesz a szingapúri versenyen, amennyiben nem jön be a biztonsági autó, amely az előző 15 futamból 14-szer megjelent. Az egyetlen kivétel 12 hónappal ezelőtt volt, amikor a rajttól a célig egyetlen sárga zászló sem volt. A verseny semlegesítésekor a biztonsági autóval vagy virtuális biztonsági autóval egy boxkiállás mindössze 11,5 másodpercbe kerülne.
A Pirelli adatai szerint a 62 körös táv megtételének leggyorsabb módja egy boxkiállással, közepesen kemény és kemény gumik használatával valósul meg. Az olasz cég azt javasolja, hogy a közepesen kemény keverékkel induljanak, és a 26. és 32. kör között álljanak ki a boxba. Természetesen léteznek más variációk is, amelyek közül néhány a lágy gumik használatát is magában foglalja, amelyek élettartama nem olyan hosszú.
A rendelkezésre álló gumik szempontjából abszolút minden pilóta rendelkezik egy szett közepesen kemény és egy szett kemény gumival a versenyre. Egyedül az Aston Martin duója, Fernando Alonso és Lance Stroll esetében használták ezeket egy-egy kör erejéig az edzések során, mindenki más számára ezek teljesen új slick gumik.
Ami még érdekesség, hogy Max Verstappen még soha nem nyert Szingapúrban, ellenben a naptárban lévő többi pályával.
)