Változás az F1-ben, jövőre átalakul a pontrendszer

A nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csütörtökön jelentettebe, hogy 2025-től nem osztanak bónuszpontot Forma-1-es versenyen futott leggyorsabb körért.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csütörtökön jelentette be, hogy a motorsport világtanács elfogadta a tervezett szabálymódosításokat, így hat év után eltörlik a bónuszpontot az F1-ben – először 1950 és 1958 között járt bónuszpont a leggyorsabb köridőt elérő versenyzőnek. Az új rendszer kritériuma volt még – amit 2019-ben vezettek be, hogy a versenyzőnek az első tízben kellett végeznie.

A még több izgalomért behozott újításban azonban a pilóták gyorsan megtalálták a kiskaput. Egy idő után azok kaparintották meg az egy pontot, akik a futam végén beiktattak egy újabb kerékcserét. Emellett arra is több példa volt, hogy a mezőny végén haladó versenyző elvette az egy egységet egy olyan pilótától, aki az első tízben haladt – ilyenre legutóbb Szingapúrban volt példa, ahol Daniel Riccardo a mezőny végén haladva kiállt, és megfutotta a leggyorsabb kört, ezzel pedig elvéve ezt a pontot a bajnoki címre hajtó Lando Norristól.

Egy másik csütörtöki döntés értelmében a fiatal pilóták még több lehetőséget kaphatnak az istállóktól 2025-től. Autónként két tréningen, vagyis összesen négyszer kell átadni az ülést a feltörekvő tehetségeknek tapasztalatszerzés jegyében.