Hivatalos: A Yamaha V4-es motorral indul a 2026-os szezonban
A japán vállalat tavaly erősítette meg, hogy V-alakú, négyhengeres motort fejleszt a MotoGP számára, ami a Yamaha történetében először fordul elő. A cég 2002 óta soros motorokat használt.
A Suzuki 2022 végi MotoGP-ből való kivonulása után a Yamaha maradt az egyetlen gyártó, amely soros motort használt V-alakú helyett. Úgy tartják, hogy a V4-es motor fejlesztése volt a Yamaha vezetőinek utolsó aduásza, hogy meggyőzzék a korábbi világbajnok Fabio Quartararót, maradjon a csapatnál abban a reményben, hogy ismét a tabella élén harcolhat.
A Yamaha már ebben a szezonban is részt vett a V4-es motorral a San Marinó-i Nagydíjon, ahol Augusto Fernandez wild carddal indult, majd további két futamon is használta – Malajziában és ezen a hétvégén Valenciában. Fernandez 14. lett Misanóban, és ezzel megszerezte az első pontokat a Yamaha számára a V4-es motorral.