Hirdetés

A Barcelonának komoly érvágás a miami meccs lemondása

A két csapat mérkőzése marad Spanyolországban
A két csapat mérkőzése marad Spanyolországban - Fotó: IMAGO
A Barcelona miami mérkőzésének törlése komoly érvágást jelent a katalán klub számára, amely már megkezdte az előkészületeket az amerikai városba való utazásra. A találkozó célja a La Liga és a spanyol futball népszerűsítése volt, ezért is támogatta a liga a megrendezését. A Barcelona emellett stratégiai lehetőségként tekintett az eseményre, hogy megerősítse márkáját az észak-amerikai piacon, ami jelentős gazdasági és imázs-előnyökkel járt volna.
Hirdetés

A mérkőzés mindenekelőtt fontos bevételi forrást jelentett volna. A szervezőcég felelt a résztvevő klubok kifizetéséért. A Barcelona esetében a becsült összeg öt és hat millió euró között mozgott, bár ez nem volt fix, mivel több tényezőtől is függött – írja a Marca.

Hirdetés

70 000 előzetes jegyfoglalás

Az egyik ilyen változó a jegyértékesítés volt. Minden jel arra utalt, hogy telt ház lett volna, hiszen a Hard Rock Stadion történetében még soha nem értek el hasonló elővételi számokat egyetlen mérkőzésre sem. A lefújás pillanatáig mintegy 70 000 helyet foglaltak le, ami jól tükrözi a találkozó iránti hatalmas érdeklődést.

Az FC Barcelona tiszteletben tartja és elfogadja a döntést, amely törölte a Villarreal elleni miami mérkőzésüket.

A Hard Rock Stadion lett volna a meccs helyszíne
Hirdetés

A szponzorok szerepe

A jegybevételek mellett más finanszírozási források is rendelkezésre álltak volna. A Barcelona szponzorai már elkezdték a promóciós tevékenységek összehangolását, kihasználva a csapat amerikai jelenlétét. A Spotify, a klub fő kereskedelmi partnere, több közös marketingeseményt is tervezett, amelyek már előkészületi fázisban voltak.

A Goldman Sachs támogatása

A Goldman Sachs, a pénzügyi intézmény, amellyel a Barcelona szoros kapcsolatot ápol, szintén érdeklődést mutatott a túra alatti események szervezése iránt. A bank számos ügyfele jelezte részvételi szándékát nemcsak a Miamiban, hanem Los Angelesben, New Yorkban és San Franciscóban tervezett programokon is. Mindezek a tevékenységek jelentős, bár a mérkőzés bevételénél kisebb pénzügyi injekciót jelentettek volna a klubnak.

Sportoldalról nézve

Hirdetés

Sport szempontból is voltak előnyei a mérkőzésnek. A katalán csapat egy eredetileg idegenben, a La Cerámica stadionban játszandó találkozót cserélt volna le egy semleges helyszínen megrendezett összecsapásra. Ez a semlegesség azonban viszonylagos lett volna, hiszen a Villarreal szurkolóinak jelenléte ellenére is kisebbségben lettek volna a lelátókon várt Barça-drukkerekkel szemben.

Legfrissebb videók
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés