A Barcelonának komoly érvágás a miami meccs lemondása
,fit(700:467))
A mérkőzés mindenekelőtt fontos bevételi forrást jelentett volna. A szervezőcég felelt a résztvevő klubok kifizetéséért. A Barcelona esetében a becsült összeg öt és hat millió euró között mozgott, bár ez nem volt fix, mivel több tényezőtől is függött – írja a Marca.
70 000 előzetes jegyfoglalás
Az egyik ilyen változó a jegyértékesítés volt. Minden jel arra utalt, hogy telt ház lett volna, hiszen a Hard Rock Stadion történetében még soha nem értek el hasonló elővételi számokat egyetlen mérkőzésre sem. A lefújás pillanatáig mintegy 70 000 helyet foglaltak le, ami jól tükrözi a találkozó iránti hatalmas érdeklődést.
Az FC Barcelona tiszteletben tartja és elfogadja a döntést, amely törölte a Villarreal elleni miami mérkőzésüket.
)
A szponzorok szerepe
A jegybevételek mellett más finanszírozási források is rendelkezésre álltak volna. A Barcelona szponzorai már elkezdték a promóciós tevékenységek összehangolását, kihasználva a csapat amerikai jelenlétét. A Spotify, a klub fő kereskedelmi partnere, több közös marketingeseményt is tervezett, amelyek már előkészületi fázisban voltak.
A Goldman Sachs támogatása
A Goldman Sachs, a pénzügyi intézmény, amellyel a Barcelona szoros kapcsolatot ápol, szintén érdeklődést mutatott a túra alatti események szervezése iránt. A bank számos ügyfele jelezte részvételi szándékát nemcsak a Miamiban, hanem Los Angelesben, New Yorkban és San Franciscóban tervezett programokon is. Mindezek a tevékenységek jelentős, bár a mérkőzés bevételénél kisebb pénzügyi injekciót jelentettek volna a klubnak.
Sportoldalról nézve
Sport szempontból is voltak előnyei a mérkőzésnek. A katalán csapat egy eredetileg idegenben, a La Cerámica stadionban játszandó találkozót cserélt volna le egy semleges helyszínen megrendezett összecsapásra. Ez a semlegesség azonban viszonylagos lett volna, hiszen a Villarreal szurkolóinak jelenléte ellenére is kisebbségben lettek volna a lelátókon várt Barça-drukkerekkel szemben.