Rio de Janeiro 2026-tól NFL-mérkőzésnek ad otthont
)
A National Football League (NFL) ma bejelentette, hogy több évre szóló kötelezettséget vállal, melynek keretében öt év alatt legalább három alapszakasz-mérkőzést rendeznek Rio de Janeiróban, 2026-tól kezdődően. A lépés része az NFL globális terjeszkedési stratégiájának, amelynek célja, hogy a nemzetközi mérkőzéseket új városokba is eljuttassák világszerte.
O MARACA É NOSSO! 😎🏈
— NFL Brasil (@NFLBrasil) September 26, 2025
THE MARACANÃ IS OURS! 😎🏈@NFL | #NFLBrasil pic.twitter.com/5xB0gKsqnh
Az országban több mint 36 millió NFL-rajongó él, így a liga 2026-ban visszatér Brazíliába, hogy megrendezze első alapszakasz-mérkőzését Rióban, a Maracana Stadionban.
)
A Sao Pauló-i mérkőzések sikerére építve rendkívül izgatottak vagyunk, hogy a világ egyik legikonikusabb városában, Rio de Janeiróban játszhatunk
– mondta Roger Goodell, az NFL komisszárja.
„Alig várjuk, hogy szorosan együttműködjünk Rio városi és állami partnereivel, valamint a történelmi Maracana Stadionnal, hogy elmélyítsük kapcsolatunkat a több tízmillió brazíliai és dél-amerikai szurkolóval.”
)
A National Football League többéves partnersége Rióval, egy olyan vibráló várossal, ahol az emberek szívesen tartózkodnak, tökéletes párosítás
– nyilatkozta Eduardo Paes, Rio de Janeiro polgármestere.
„Történelmi esemény lesz, hiszen az NFL-mérkőzések bekerülnek városunk hivatalos naptárába. Alig várom, hogy egy amerikaifutball-mérkőzést láthassak a Maracanãban, a világfutball legikonikusabb szentélyében.”
Nagy örömmel jelentjük be, hogy a Maracana Stadion jövőre NFL-alapszakasz-mérkőzésnek ad otthont Rio de Janeiróban
– mondta Cláudio Castro, Rio de Janeiro állam kormányzója.
„Brazília mára az Egyesült Államokon kívül a második legnagyobb amerikaifutball-fogyasztó, és turisták, valamint sportrajongók ezrei álmodtak arról, hogy a világ leghíresebb stadionjában élhessék át ezt az eseményt. Az NFL Rióba hozatala olyan mérföldkő, amely fellendíti a turizmust, munkahelyeket teremt, ösztönzi a gazdaságot, és megmutatja államunk erejét mint nemzetközi sportcélpont.”
Az NFL eddig két mérkőzést játszott Brazíliában
Az elsőt még 2024-ben, akkor a Green Bay Packers és a Philadelphia Eagles, majd 2025-ben a Kansas City Chiefs és a Los Angeles Chargers csapatai léptek pályára a dél-amerikai országban. Mindkét találkozót Sao Paulóban, a Corinthians Arénában játszották, és most Rióval bővíti jelenlétét az országban.
)
A legutóbbi, 2025-ös Sao Pauló-i NFL-mérkőzés 47 627 nézőt vonzott a Corinthians Arénába szeptember 5-én, a liga 2025-ös nyitóhétvégéjén. A Los Angeles Chargers 27–21-re győzte le a Kansas City Chiefs csapatát.
)
Az alapszakasz-mérkőzések mellett az NFL elkötelezett a sportág minden szinten történő népszerűsítése mellett Brazíliában, és egész évben kapcsolatot tart a szurkolókkal partnerek, programok és kezdeményezések révén, mint például az NFL Flag és a közösségi események.
Folyamatosan terjeszkedik az NFL
A liga története során eddig 56 alapszakasz-mérkőzést játszottak nemzetközi helyszínen, Frankfurt, London, Mexikóváros, München, Sao Paulo és Toronto is rendezett már meccseket.
A 2025-ös nemzetközi mérkőzések részeként a São Pauló-i találkozót követően Dublin, London, Berlin és Madrid is otthont ad mérkőzéseknek a következő hetekben.
2026-ban az ausztráliai Melbourne is rendez majd egy mérkőzést, a Melbourne Cricket Groundon (MCG), amely a liga első alapszakasz-mérkőzése lesz a kontinensen.
A 2026-os riói NFL-mérkőzéssel kapcsolatos hírekért és a jegyinformációkért látogasson el az nfl.com/RioGame2026ROI weboldalra.
A nemzetközi növekedés kulcsfontosságú stratégiai prioritás az NFL és 32 klubja számára. Ahogy a liga új piacokra terjeszkedik, Brazília ad otthont az NFL második legnagyobb nemzetközi szurkolói bázisának, több mint 36 millió rajongóval és egy hivatalos NFL-irodával Sao Paulóban, ami a piac iránti folyamatos elkötelezettséget mutatja.
Az NFL globális piaci programján keresztül a Detroit Lions, a Miami Dolphins, a New England Patriots és a Philadelphia Eagles rendelkezik marketingjogokkal Brazíliában, támogatva számos média- és márkapartnerséget, amelyek tovább építik a liga jelenlétét és szurkolói bázisát a régióban.