Egy órát csúszott a rajt a heves esőzések miatt. A versenyzők így az indulás előtt is nagy feladatot kaptak, hiszen dönteni kellet, hogy átmeneti vagy esőgumikkal induljanak el a versenyen. A rajt előtt órában már nem esett, így a verseny rendezői nem szóltak bele a gumiválasztásba.
A felvezető körben a pálya vegyes képet mutatott, hiszen voltak vízátfolyásos szakaszok és kevéssé nedves szakaszok is.
A rajttól aztán Sergio Perez jött el a legjobban és a második helyről indulva elment a kissé beragadó Charles Leclerc mellett, Lewis Hamilton pedig megszorongatta Carlos Sainz-t. Max Verstappen az első kör közepén már csak a 12. volt, mert elrontotta a rajtot és a mezőnyben nagy harcot kellett vívnia a vizes és szűk pályán.
Az elején Hamilton némileg ideges lett, mert a csapat nem hallgatott rá a gumiválasztásnál és a pilóta panaszkodott az autóján lévő abroncsokra. Mindeközben Perez szép lassan elhúzott és az 5. körre már egy másodpercnél is nagyobb volt az előnye Leclerc előtt, Verstappen pedig elkezdte ledolgozni a hátrányát és ekkor már a nyolcadik helyen autózott. Ráadásul alaposan beragadt Pierre Gasly és Sebastian Vettel mögé és emiatt három másodperccel lassabb köröket futott, mint az éllovas csapattársa.
A hetedik körben Nicholas Latifi Williams-e és Csou Kuan-jü Alfa Romeója akadt össze. Előbbi defektet kapott és megsérült a balhátsó futóműve, beért a boxutcába, míg a kínai versenyző leállt a pálya szélén, így jött a biztonsági autó a pályára. Végül Latifi sem tudta folytatni a versenyt.
Az újraindítás után Verstappen azonnal megelőzte Vettelt, majd nem sokkal később simán elment Gasly mellett is és felzárkózott a hetedik helyre. Miközben a holland nagyot vívott az előtte száguldó Fernando Alonsóval, Perez ismét másodpercen kívüli előnyt hozott össze magának. A harmadik helyet pedig nagy nehezen védte Sainz Halmiltonnal szemben.
A huszadik körtől az volt a kérdés, hogy ki és mikor vált először slick abroncsokra, hiszen a pálya nagy része már száraz volt.
A 21. körben Alonso alatt az Alpine feladta és a spanyol a pálya szélén állt meg, így egy VSC-fázis következett, amit kihasználva George Russelt kihívta a Mercedes és megkapta a közepes gumikat, vagyis felkerültek az első sima gumik. Elsőre nem tűnt egy nagy ötletnek, mert a Mercedes csúszkált minden irányba a pilóta alatt.
A 26. körben Alexander Albon ment a falnak, aminek következtében elhagyta a Williams első szárnyát és kapott egy bal első defektet, majd amikor a boxba ért, akkor feladta a versenyt – újabb virtuális biztonsági autós szakasz következett, de senki sem cserélt kereket. A 28. körben újabb lassú szakasz következett, mert Esteban Ocon Alpine-ja is feladta a harcot.
Öt körrel később Lewis Hamilton is belecsúszott a falba, de a Mercedes folytatni tudta, pedig erőteljesen lötyögött az első szárnya. Verstappen be is panaszolta a versenybíróknál. Közben a csapattársa egyre jobb időket ment a közepes gumikon.
A 35. körben Charles Leclerc Leclerc kapott közepes gumikat– 5,3 másodperc alatt, vagyis egészen lassan – és így folytatta Perez kergetését, ám a következő körben a mexikói is kiállt.
Közben a váltás után Cunoda Juki is belecsúszott a falba és újra pályára került a biztonsági autó, vagyis mehetett mindenki kereket cserélni. A káoszból Hamilton jött ki a legrosszabbul, hiszen egészen a 9. helyig esett vissza.
Az újraindításnál Verstappen vehemensen akarta megelőzni Norrist, de a hideg közepes guminkon kicsúszott a bukótérbe, ahonnan csak Hamilton elé tudott visszajönni és ki is kellett mennie új abroncsokért, ezzel lényegében véget is ért a versenye, a 12. helyig esett vissza. Az élen pedig a csapattársa is bajba került, mert Perez több problémát is jelzett a csapat felé a rádión és Leclerc ott volt a mexikói nyakán.
A nagy csatárban a ferraris elfékezte az egyik manővert, ezt követően Perez egyre messzebb volt az üldözőtől. Közben a versenybírók bejelentették, hogy a futam után vizsgálják majd Perez esetleges szabálytalanságát, amit a biztonsági autós fázis alatt követett el – túlságosan is lemaradt. Szóltak is Leclercnek, hogy öt másodpercen belül kell maradnia a Red Bull mögött. Ezt persze tudták a másik oldalon is és Perez elkezdett elképesztő tempót autózni.
Nem is volt kérdés az utolsó körökben, Sergio Perez a végén simán megnyerte a szingapúri futamot Leclerc és Sainz előtt.
A futam utáni vizsgálat eredményéről beszámolunk, a mexikói 7,5 másodperc előnnyel nyerte meg a versenyt.
)