Dr. Marko elmesélte, miért nem lett Ferrari-pilóta
Dr. Helmut Marko a Red Bull Forma–1-es jelenlétének egyik szimbóluma, ő volt az, aki a kezdetektől fogva a néhai Didi Mateschitz jobbkeze volt, és 20 éve hivatalosan is tanácsadói szerepet tölt be a cég két csapatánál.
Sokkal korábban azonban Marko, az 1960-as évek végén és az 1970-es évek elején az egyik leggyorsabb pilóta volt az endurance versenyeken, sőt közel állt ahhoz is, hogy a Ferrari színeiben versenyezzen.
Marko 1971-ben debütált a Forma–1-ben a BRM színeiben, és gyorsan felkeltette Enzo Ferrari figyelmét. Helmut a Beyond The Grid podcastban mesélte el a történetet:
Egy endurance versenyen egy Ferrari autóval versenyeztem. Megnyertem a kvalifikációt, és második lettem a versenyen, ekkor kaptam egy ajánlatot a Ferraritól, hogy versenyezzek a Forma-1-ben. A szerződés már majdnem aláírásra került. De ez nem egy igazi szerződés volt, hanem egy szándéknyilatkozat. Ezután Maranellóba kellett mennem, Enzo mindig személyesen akart részt venni ebben, és nekem ott kellett lennem, hogy bemutassanak a közönségnek.
A sors azonban másként döntött – a 29 éves Marko súlyos sérülést szenvedett egy balesetben a Francia Nagydíjon – egy kő áthatolt a sisakján, és elvesztette a bal szemét. A kavics az előtte haladó egyik autó által repült fel a levegőbe.
A terv az volt, hogy a franciaországi verseny után Maranellóba utazom, de ez sosem történt meg. A karrierem befejezése után Niki Laudával dolgoztam. Segítettem neki a tárgyalásokban, és végül eljutottam Maranellóba, ahol először találkoztam személyesen Enzo Ferrarival, de már egy másik szerepben
– magyarázta Dr. Marko.